Spotify znane jest z dużej liczby piosenek, ale w darmowej wersji ma często występujące reklamy, których nie da się pominąć. Firma planuje to zmienić i własnie testuje w Australii możliwość pomijania reklam w dowolnym momencie.

Funkcja nazywa się Active Media i pozwala na pominięcie ogłoszenia w dowolnym jego momencie. Można to robić tak często, jak tylko ma się na to ochotę. Nowa strategia zakłada, że reklamodawcy nie będą musieli płacić za pominięte reklamy. Spotify trochę tym ryzykuje bowiem, patrząc na to z boku, powinna na tym stracić. Natomiast firma planuje wprowadzić taki algorytm, który nauczy się wyświetlania odpowiednich i intresujących reklam. Dzięki pierwszym testom na niewielkim rynku Australijskim będzie mogła ona zweryfikować swoje plany.

Spotify jest przy tym sprytne, bowiem interesujące reklamy będą mogły trwać dłużej i w ten sposób firma będzie mogła chwalić się dłuższym czasem ich oglądania a także lepiej dopasowywać treści do odbiorców co może skutkować większym zainteresowaniem. Pamiętajcie, że użytkownik słuchający reklamy z własnej woli jest znacznie więcej warty niż ktoś do tego przymuszany. Biorąc to pod uwagę to Spotify może jeszcze na tym zyskać.

Źródło: https://techcrunch.com

Kolejny artykuł znajdziesz poniżej