promocja

Blizzard doszedł do bardzo ciekawego porozumienia z Google. “Zamieć” razem z osobami odpowiedzialnymi za DeepMind stworzą specjalny interfejs programistyczny aplikacji (API), który wykorzystany zostanie w grze StarCraft II. Dzięki temu rozwiązaniu programiści z całego świata będą mogli napisać inteligentne boty, które później posłużą nam za godnych sparing partnerów.

Boty, które zostaną stworzone przy pomocy tej technologii, nie będą miały dostępu do kodu gry, co jest akurat całkiem ciekawym faktem. Sztuczna inteligencja nie będzie zatem korzystała z różnych nieczystych sztuczek i zostanie zmuszona do tego, by grać dokładnie jak każdy inny człowiek. Bot będzie musiał zatem nauczyć się zarządzania wizją na planszy, zasobami czy odpowiedniego sterowania myszą. Komputerowi przeciwnicy nie będą pieczołowicie trzymać się skryptów, przy pomocy których zostali napisani. Od teraz staną się oni prawdziwymi, myślącymi jak człowiek jednostkami.

Sztuczna inteligencja będzie też korzystała ze znacznie uproszczonego interfejsu tak, by kontrola nad jednostkami oraz otoczeniem była dla komputera łatwiejsza. HUD będzie wysyłał obrazki RGB w niskiej rozdzielczości, z których AI wyciągnie wszystkie potrzebne informacje, czyli sytuację na mapie, minimapę, a także typy jednostek, ilość ich punktów zdrowia oraz rodzaj, a także wysokość terenu. W zasadzie wszystko to, co ma w StarCraft II znaczenie.

Specjalnie przygotowane API dla StarCraft II będzie dostępne dla chętnych w przyszłym roku. Po premierze tego interfejsu Blizzard wraz z Google przygotuje odpowiednie wyzwania, w których twórcy botów będą mogli przetestować swoje dzieła. Nic nie stoi też na przeszkodzie, żeby programiści stworzyli również swoje własne scenariusze przy pomocy narzędzi zawartych już w grze.

Sztuczna inteligencja wielokrotnie pokonywała profesjonalistów w różnego typu grach, chociażby szachach czy go (chodzi o tę grę planszową). Google widocznie zachęciło się wysokimi pulami nagród w e-sporcie i wraz z Blizzardem zamierzają stworzyć zawodnika, który zdominuje scenę StarCraft II. Obstawiam, że długo nie będzie nam dane czekać na pierwszy mecz AI z profesjonalnym, koreańskim zawodnikiem StarCrafta. Ekscytujące będą też pojedynki dwóch botów, postawionych naprzeciwko sobie. To może być ciekawe widowisko.

źródło: digitaltrends.com | zdjęcie: eu.blizzard.com