WRÓĆ DO STRONY
GŁÓWNEJ
Bez kategorii

Streaming muzyki pomaga sprzedaży piosenek lepiej niż radio

Debata o darmowym streamowaniu muzyki trwa w najlepsze. Mówi się, że sama usługa mocno szkodzi branży, a jednak Country Music Association twierdzi, iż pomaga ona w sprzedaży lepiej niż radio.

Pojawienie się piosenki na szczytach list przebojów jakiegoś radia, jest zdecydowanie dużym zastrzykiem do sukcesu danego singla. Country Music Association twierdzi jednak, iż to znienawidzone przez branżę streamowanie spełnia w tym aspekcie lepszą rolę. Organizacja ta dowiedziała się, że ludzie powyżej 18 roku życia chętniej sięgają do portfela, po usłyszeniu danego kawałka na YouTube czy Spotify. Prawie 25% osób biorących osób w badaniu, sięgnęło po nowy utwór po usłyszeniu go gdzieś na serwisie streamującym. Jeśli chodzi o radio to zwolenników tego medium znalazło się 8%. Oczywiście cała ankieta nie dotyczyła tylko i wyłącznie muzyki country, ale też i innych gatunków.

Czasy się zmieniają i zamiast słuchać tego co narzuca nam dana stacja, wolimy zmontować swoją playlistę ulubionych piosenek, by puszczać je potem sobie w samochodzie. Słuchamy tego co lubimy. Spotify czy YouTube ułatwia nam mocno same zadanie, ponieważ szuka nam dodatkowo artystów pokazujących podobny styl muzyczny. Może dlatego ludzie chętniej sięgają po krążki? Tego nie wiadomo, ale miło wiedzieć, że streaming muzyki pomaga komuś poza kapelami indie.

[źródło: engadget.com, zdjęcie: billboard.com]