Trailery różnych filmów mają za zadanie jak najbardziej zachęcić odbiorców do ich obejrzenia. Twórcy stosują różne triki, które mają przyciągnąć widzów. Naukowcy z 20th Century Fox stworzyli SI, które przewiduje osoby skłonne do obejrzenia całego filmu tylko po jego zwiastunie.

Naukowcy wykorzystali do tego głębokie uczenie się. SI do przywidywania wykorzystuje powiązania pomiędzy elementami wizualnymi w trailerze (kolorystyka, krajobrazy, oświetlenie) a tym, jak wykonane filmy dane grupy demograficzne lubią. Jeśli w trailerze jest dużo ciepłych kolorów to spodoba się on innym odbiorom niż ciemne i mroczne filmy. Dzięki temu można przewidzieć nie tylko odbiorców ale także sukces i frekwencję danej produkcji.

Jednakże Fox nie chce zbytnio wykorzystywać tego w do przygotowywania zwiastunów. SI może posłużyć do przewidywania, ale na pewno nie będzie ono służyło do zmiany koncepcji trailera. Nie macie się co obawiać oszustwa czy próby sztucznego przyciągnięcia Was do danej produkcji.

Źródło: https://www.engadget.com/

Spodobał Ci się ten artykuł? Podaj dalej!