Szwedzki producent samochodów Volvo planuje wprowadzić na całym świecie swoją usługę car-sharing, bazującą na mechanizmie działania Sunfleet.

Według tego, co udało się ustalić TechCrunch, skorzystanie z usług Sunfleet polega na zamówieniu samochodu z poziomu ich strony. Możliwe jest wynajęcie go na dzień czy dwa, a także wykupienie miesięcznej subskrypcji. Nowy biznes Volvo ma ponoć oferować coś podobnego, ale firma ta ma również wprowadzić „kompletnie nowy zakres usług komunikacyjnych”. Ciężko nie oczekiwać tutaj jakiegoś związku z autonomicznymi samochodami Volvo.

Do sprawy odniósł się prezes Volvo Håkan Samuelsson w poniższym oświadczeniu:

Posiadanie samochodów przez osoby prywatne nie zaniknie, ale jako ich producenci musimy zmierzyć się z faktem, że zostanie ono zredukowane i – przede wszystkim – zmieni się. Dysponujemy wypróbowanym i zyskownym konceptem na naszym rynku lokalnym, który chcemy przekuć w bardziej globalną ideę.

Pojęcie komunikacji i posiadania samochodu zmienia się. Poprzez rozpoznanie tego procesu w komunikacji jednostek i odniesieniu się do tego, upewniamy wszystkich, że Volvo pozostanie istotne w oczach konsumenta.

W ten sposób, Volvo dołącza do całkiem licznej już grupy firm zainteresowanych usługami car-sharingu, takich jak choćby Mercedes-Benz czy Toyota. Szwedzi obiecali podać na ten temat więcej szczegółów już w najbliższych miesiącach.

źródło: engadget.com | zdjęcie: volvocarfinancialservices.com

Spodobał Ci się ten artykuł? Podaj dalej!