WRÓĆ DO STRONY
GŁÓWNEJ
Testy

Test Becker Active.7sl EU – Duży może więcej

Wydawać by się mogło, że w świecie opanowanym przez telefony z Androidem, nie ma miejsca na nawigację samochodową. Gdy jedziemy gdzieś za miasto, odwiedzamy znajomych, którzy kupili mieszkanie na ulicy, której nazwa nam nic nie mówi, wyciągamy komórkę i uruchamiamy mapy Google. Jedziemy i skupiamy wzrok na małym ekranie komórki, szukając tej konkretnej uliczki w którą to mamy skręcić. Ile razy, podczas nawigowania przez telefon, ktoś do Was dzwonił? Odrzucić czy odebrać i stanąć gdzieś na poboczu, bo przecież nie znacie trasy. Otóż jest na to proste rozwiązanie – nawigacja, urządzenie dedykowane do sprawnego prowadzenia użytkowników szos do celu. W tej krótkiej aczkolwiek treściwej recenzji spróbujemy Wam przypomnieć o urządzeniu, które jeszcze kilka lat temu były normą w samochodzie, a obecnie wypierane jest przez telefony komórkowe. Czy takie urządzenie może być użyteczne w obecnych czasach? Zapraszamy do lektury naszych spostrzeżeń po miesiącu zabawy z nawigacją Becker.7sl EU.

Specyfikacja:

Ekran: 7 cali
Czytnik kart pamięci: MicroSD
Złącze USB: TAK (ładowanie i wgrywanie aktualizacji)
Pamięć wbudowana: 8 GB
Aktualizacja map: dożywotnia
Funkcje dodatkowe: Wi-Fi
Funkcje nawigacji: Asystent pasa ruchu Pro 3D, Becker Situation Scan, Becker Connect, Punkty POI

Szerokość: 182 mm
Wysokość: 114 mm
Grubość: 13.5 mm

Zasilanie: Akumulator lub ładowarka
Gwarancja: 24 miesiące
Cena: ~800,00 PLN

Wygląda i zawartość opakowania

Nawigacja Becker Active zapakowana jest w granatowo czarne pudełko, na którego wierzchniej stronie widnieje zdjęcie nawigacji i najważniejsze dane. Boczki opakowania to już szczegółowe dane na temat dostępnych map, konfiguracji sprzętowej czy licencji urządzenia.

Po odpieczętowaniu pudełka, oczom naszym ukazuje się nawigacja ze sprytnie naklejoną imitacją uruchomionego wyświetlacza. Nawigacja zapakowana jest dodatkowo w foliowy worek zabezpieczający ją przed zakurzeniem. Po wyciągnięciu nawigacji z kartonowej wydmuszki, możemy zajrzeć co jeszcze producent oferuje w kartoniku. Otóż wraz z nawigacją otrzymujemy: instrukcję obsługi, ładowarkę samochodową (12/24V) z anteną do pobierania informacji na żywo, ładowarkę sieciową (230V), kabel USB do ładowania i komunikacji z komputerem, uchwyt MagClick wraz z przyssawką do szyby.

Becker Active.7sl EU to dość duża nawigacja, której obudowa wykonana jest z dobrej jakości tworzywa sztucznego. Producent zadecydował się na połączenie koloru emitującego aluminium na froncie urządzenia oraz czarnego plastyku na tyle. Pierwsza rzecz, która rzuca się w oczy to fizyczny przycisk „cofania” w kolorze czerwonym. Od spodu pod tym przyciskiem umieszczony jest slot kart microSD oraz port USB, natomiast na górnej krawędzi obudowy umieszczony jest przycisk power. Z tyłu urządzenia znajdziemy jedynie otwór głośniczka oraz mocowanie MagClick, służące zarówno do mocowania nawigacji do uchwytu oraz ładowania jej podczas jazdy.

Użytkowanie

W celu jak najlepszego przetestowania urządzenia, postanowiliśmy wybrać się w kilka tras za miasto oraz powłóczyć się po samej Warszawie. Ustawialiśmy naszą trasę tak, by nie była nudna, a cel miał możliwie wiele ścieżek dojazdu. Na pierwszy ogień padła trasa do Mszczonowa. Nawigacja dobrze obrała trasę, wybierając najszybszą z nich wiodącą poprzez Nadarzyn trasą S8, czyli w remoncie ale dość szybką. Kolejny wybór padł na kilka miejsc w Warszawie, postanowiliśmy się powłóczyć z Bielan na Usynów, odwiedzając przy tym centrum i Mokotów. W trakcie jazdy po wyznaczonej trasie stwierdziliśmy, że nie będziemy posłuszni i zjedziemy kilka razy z obranego kursu. Nawigacja co rusz musiała obliczać trasę na nowo i radziła sobie z tym świetnie, do momentu, gdy nie zaczęliśmy zmieniać kierunku za każdym razem gdy trwało przeliczanie trasy. W tym momencie nawigacja lekko się pogubiła, a obliczanie nowej trasy zajęło jej więcej czasu niż normalnie. Sumarycznie, po kilku „kółeczkach” po mieście, dotarliśmy w wyznaczone miejsce. Podobne testy dłuższych tras za miastem i w mieście powtórzyliśmy kilka razy, by mieć pewność, że nawigacja dobrze radzi sobie z prowadzeniem do celu – nie zawiedliśmy się, uroczy głos Pani z czarnego pudełeczka zawsze miło i bezbłędnie doprowadził nas na miejsce.

Podsumowanie

Ponad miesiąc zwiedzania zakątków Warszawy i okolic utwierdził nas w przekonaniu, że rozmiar ma znaczenie (7 cali robi swoje). Wygoda zawsze naładowanego urządzenia oraz brak konieczności wybierania czy rozmawiać, czy prowadzić dała nam dużo do myślenia. Choć suma jaką przyjdzie nam zapłacić za ten model nie jest mała (około 800 zł), to według nas warto, chociażby dla dożywotniej aktualizacji map i informacji na temat korków na bieżąco. Duży ekran Active7.sl EU świeci bardzo dobrze, a jego kolory są soczyste. Dodatkowo informacje na ekranie rozmieszczone są poprawnie a oprawa graficzna systemu świetna. Jest tak na prawdę jedna rzecz do której mogli byśmy się przyczepić, mianowicie sztywność kabla ładowarki. W tej klasie urządzenia, powinien zostać zastosowany kabel w sylikonowym oplocie. Poza tą drobną wadą, według nas jest to urządzenie godne polecenia i warte swej ceny.

Plusy:

  • Duży ekran
  • Świetne kolory
  • Ładny i czytelny interfejs graficzny
  • Informacje o korkach na żywo
  • Uchwyt MagClick

Minusy:

  • Kabel ładowarki samochodowej mógłby być ciut bardziej elastyczny
  • Przy częstym zmienianiu trasy może czasem się pogubić