promocja

Morgan to thriller science fiction opowiadający o losie stworzonego w laboratorium humanoida, zależącym od korporacyjnego specjalisty od oceny ryzyka. Film Luka Scotta, choć porusza popularną ostatnio w s-f tematykę człowieczeństwa i podmiotowości, nie został zbyt ciepło przyjęty przez widzów. Jednak nie o samym filmie będziemy tutaj mówić, a o jego trailerze.

Twórcy filmu wpadli na ciekawy z marketingowego punktu widzenia pomysł i do współpracy przy tworzeniu filmu o inteligentnym nie-człowieku postanowili zatrudnić komputerową sztuczną inteligencję. Wybór padł na popularny system IBM Watson – ten sam, który wygrywa teleturnieje, diagnozuje choroby i dobiera odpowiednią terapię, czy też doradza w kuchni.

Komputer najpierw przeanalizował trailery 100 horrorów, żeby nauczyć się, jak w trailerze wyrazić strach i niepokój. Po nauce maszyna “obejrzała” film Morgan i zdecydowała, które sceny nadają się do wykorzystania w trailerze. Ostateczne opracowanie filmu promocyjnego na podstawie wybranych scen było już jednak zadaniem żywego człowieka.

Sztuczna inteligencja wybrała 10 scen, z których jedna ostatecznie nie znalazła się w trailerze. To, co udało się uzyskać z pozostałych, zobaczyć można na filmiku poniżej. Zawiera on sam trailer oraz krótką wypowiedź autorów na temat procesu jego powstawania.

źródło: futurism.com