Korzystając z darmowych serwisów społecznościowych, musimy niestety liczyć się z tym, że informacje o nas są sprzedawane firmom trzecim, głównie w celu dostosowania do nas reklam. Twitter nie zamierza być inny.

Chris Moody – strateg danych Twittera wyjawił, iż firma zamierza sprzedać biliony tweet’ów, by ułatwić spersonalizowany względem użytkowników marketing. Zatem jeżeli będziemy oczekiwać dziecka i podzielimy się tym na stronie głównej, zaczną wyświetlać się nam dziecięce ciuszki. Sprzedaż nie będzie dotyczyła, na szczęście, wiadomości prywatnych. Tak zebrane dane o tweet’ach mogą jednocześnie być wykorzystywane w celach komercyjnych, jak i tych medialnych czy społecznościowych.

Twitter już do tej pory sprzedawał dane, ale zarobki z nich pozyskane były tylko (a może aż) połową wszystkich. W poprzednim roku serwis zarobił na tym 70 milionów dolarów, podczas gdy przychód całkowity wyniósł 1,3 miliarda było ich przychodem całkowitym.

[źródło: eteknix.com; zdjęcie: softpedia.com]

Kolejny artykuł znajdziesz poniżej