[Notka sponsorowana]

W sklepach i galeriach pojawia się coraz więcej udogodnień, których zadaniem jest nie tylko ułatwienie zakupów, ale również podniesienie jakości usług świadczonych w sektorze handlu. Liczne programy lojalnościowe oraz inne usprawnienia to odpowiedź na oczekiwania coraz bardziej wymagających klientów, stawiających zarówno na wysokiej jakości obsługę, jak i funkcjonalne rozwiązania. Jakie usługi ułatwiające robienie zakupów są obecnie najpopularniejsze?

Sklepy stacjonarne i galerie handlowe

Duże galerie handlowe proponują klientom szeroką gamę usług, które nie tylko ułatwiają robienie zakupów, ale również usprawniają proces kupna wybranych przedmiotów. Skuteczność wdrażanych programów potwierdza zadowolenie konsumentów i zwiększająca się popularność tego typu rozwiązań. Oto kilka z nich:

  • Collect & Try, czyli odbierz i przymierz, to idealne rozwiązanie dla osób, które większość czasu spędzają poza domem i nie mają możliwości odebrania zamówionej przesyłki u kuriera. Tę usługę wdrożyła między innymi https://posnania.eu – aby z niej skorzystać, wystarczy pobrać dostępny na stronie galerii formularz i prawidłowo go wypełnić. Przesyłka będzie czekać na odbiorcę przez 7 dni w Premium Lounge, a jeśli zamówiony towar nie spełni wymagań, pracownicy pomogą w nadaniu paczki zwrotnej.
  • Click & Collect umożliwia odebranie w sklepie towaru, zamówionego za pośrednictwem konkretnej strony internetowej. Niebagatelną zaletą tego rozwiązania jest brak kosztów wysyłki oraz możliwość zapłacenia za towar przy odbiorze. O tym, że przesyłka jest już gotowa do odbioru, klient dowiaduje się najczęściej za pośrednictwem wiadomości e-mail lub SMS-a.
  • Click & Reserve pozwala na kontrolowanie stanu magazynów w sklepach stacjonarnych oraz rezerwację wybranego produktu.
  • Handsfree Shopping to darmowa usługa umożliwiająca oddanie zakupionych produktów do specjalnego punktu w galerii handlowej, gdzie zostaną przechowane na czas wizyty w centrum.
  • Scan & Shop to usługa, która pozwala na zeskanowanie smartfonem etykiety produktu w sklepie stacjonarnym, a następnie zamówienie go online bez kontaktu z pracownikiem.
  • Consierge – to osoba, która na życzenie klienta zajmuje się m.in. planowaniem rozrywek oraz rezerwacjami (np. stolika w restauracji czy toru na kręgielni).

Sklepy działające w sieci

Handel elektroniczny to prężnie rozwijający się sektor, a sklepy działające w sieci coraz bardziej zyskują na popularności. Nic dziwnego – konsumenci preferują rozwiązania, które umożliwiają im szybkie i wygodne zakupy bez wychodzenia z domu. Tego typu sklepy gwarantują też możliwość spokojnego porównania produktów, zapoznania się z opiniami innych klientów oraz złożenie zamówienia nawet w nocy. Sklepy internetowe oferują wiele usług ułatwiających zakupy, takich jak:

  • Same day delivery, czyli dostawa tego samego dnia. To bardzo wygodna opcja, zwłaszcza dla tych osób, które nie chcą czekać długo na przesyłkę. Sklepy mające w swojej ofercie ten rodzaj dostawy, oferują najczęściej klientom możliwość skorzystania ze specjalnego formularza, w którym mogą oni sprawdzić dostępność kuriera, a następnie zaznaczyć preferowaną godzinę dostawy.
  • Chat, dzięki któremu klient od razu może skontaktować się z obsługą sklepu i zapytać m.in. o parametry produktów, ich wymiary czy wagę. Zastosowanie chatu sprawiło, że zdobycie potrzebnych informacji nie wymaga żmudnych poszukiwań numeru i telefonowania na infolinię.
  • Zakupy bez rejestracji to usługa, którą oferuje coraz więcej sklepów online. Złożenie zamówienia nie wymaga zakładania konta w danym sklepie internetowym – aby sfinalizować transakcję, wystarczy wypełnić formularz oraz wskazać miejsce dostawy.
  • Darmowy zwrot jest usługą, na którą decyduje się coraz więcej właścicieli sklepów działających w internecie. To rozwiązanie gwarantuje klientom możliwość odesłania towaru, który nie spełnił oczekiwań, bez wychodzenia z domu i bez dodatkowych kosztów.

[Notka sponsorowana]

Spodobał Ci się ten artykuł? Podaj dalej!