Po aferze Dieselgate, Volkswagen zdecydował się zainwestować w samochody hybrydowe oraz elektryczne. Producent samochodów z Wolfsburga pracuje nad modularną platformą dla samochodów zasilanych na baterie, a według mediów niemieckich we wczesnych stadiach są też już prace nad hybrydowym hatchbackiem podobnej klasy co Toyota Prius i Hyundai Ioniq.

Nowy model nosi roboczą nazwę XL3, nawiązującą do sprzedawanego w ograniczonej ilości egzemplarzy, ultra-efektywnego XL1 (na obrazku). XL3 będzie jednak nie samochodem sportowym, a kompaktowym, czterodrzwiowym hatchbackiem z aerodynamiczną sylwetką podobną do tej znanej z Priusa. Niemniej, tak jak w XL1. przód pojazdu będzie charakteryzował się specjalnymi LEDowymi światłami w kształcie litery C, przeznaczonymi do wykorzystania w trakcie dnia.

Samochód napędzany będzie zespołem benzynowo-elektrycznym, w którego skład wejdzie 1.4-litrowy, czterocylindrowy, 140-konny silnik TSI z turbosprężarką oraz 35-konny silnik elektryczny.  W cyklu mieszanym pojazd ma cechować się konsumpcją paliwa na poziomie około 3 litrów na 100 kilometrów. Samochód będzie zdolny jeździć również wyłącznie na silniku elektrycznym, a akumulatory będzie można doładowywać także z sieci zewnętrznej (hybryda typu Plug-In).

Plany budowy bardziej ekologicznych samochodów zostały potwierdzone przez Volkswagena, choć jeszcze nie w kwestii wyżej opisanego modelu, konkurującego z Priusem. Auto Bild twierdzi, że hatchback najprawdopodobniej zostanie zaprezentowany na jednym z pokazów samochodowych roku 2018, a na drogach może pojawić się w 2019 – ponad dwie dekady po wprowadzeniu pierwszego Priusa w Japonii. Cenę niemieckiego pojazdu szacuje się na około 30 tysięcy euro.

[źródło i grafika: digitaltrends.com]

Spodobał Ci się ten artykuł? Podaj dalej!