[notka sponsorowana]

Coraz więcej badań pokazuje, że współcześni klienci oczekują spersonalizowanych komunikatów i dopasowanych do ich preferencji ofert, a firmy, które im to zapewnią, mogą liczyć na większe zyski. Jednocześnie obserwujemy, że każdy klient styka się z daną firmą nawet kilkanaście razy za pośrednictwem różnorodnych kanałów, zostawiając tym samym wiele informacji na temat swoich konsumenckich upodobań. Oznacza to, że jedyne co musimy zrobić, aby nasz biznes odniósł sukces, to zbieranie i analiza tego typu zachowań. Aby robić to skutecznie warto postawić na customer intelligence.

Intuicja czy automatyzacja? Oto jest pytanie!

Wielu sprzedawców przyzwyczajonych jest do tego, że podejmują różnorodne decyzje – sprzedażowe, marketingowe, biznesowe – przede wszystkim na podstawie intuicji. Okazuje się jednaj, że taka postawa może być szkodliwa i przynosić olbrzymie straty. Czasy, w których nasz klient był dla nas wyłącznie anonimowym kontrahentem, o którym prawie nic nie wiemy, minęły bezpowrotnie. W XXI wieku, okresie globalnej cyfryzacji, za każdym z nas ciągnie się całe pasmo informacji, które warto poznać i wykorzystać, aby nasze komunikaty i metody sprzedaży były jeszcze skuteczniejsze. Jak to zrobić?

Nowe narzędzia = nowe sposoby na pozyskiwanie klientów

Przede wszystkim, inwestując w nowoczesne narzędzia, które zbiorą możliwie dużo informacji na temat naszych klientów i przeanalizują je za nas! To szczególnie ważne, jeżeli działasz w sektorze e-commerce. Wiedz, że możliwym jest pozyskiwanie danych na temat zachowań klientów w Internecie, obserwowanie jego ruchu na Twojej stronie i powiązanie go np. w adresem e-mail danego klienta. Te i inne funkcjonalności narzędzi takich jak edrone i inne systemy CRM dają Ci niemal nieograniczone możliwości, aby wysyłać do użytkownika spersonalizowane, skuteczne komunikaty sprzedażowe nawet w czasie rzeczywistym!

Automatyzacja w służbie skuteczności

Oczywiście, ręczne wysyłanie maili czy modyfikacja treści strony spowodowane wizytą konkretnego użytkownika jest po prostu niemożliwe, dlatego warto postawić na narzędzia zapewniające pełną automatyzację tego procesu. Dzięki marketing automation wyślesz klientowi przypominajkę o porzuconym koszyku, maila z produktami dopasowanymi do gustu danego kontrahenta lub kupon rabatowy na kolejne zakupy, będący skutecznym wabikiem, zachęcającym klientów do Twojego sklepu internetowego.

Inwestuj w Internet, nie zapominaj o byciu offline

Postępująca wielokanałość kontaktu z klientem oraz możliwości analizy jego zachowań w świecie cyfrowym nie oznaczają, że należy rezygnować z tradycyjnych sposobów promocji, ale pokazują, że Internet jest dziś równoprawnym kanałem komunikacji i sprzedaży, o którym nie warto zapominać. Zastanów się nad wdrożeniem zmian w Twoim przedsiębiorstwie – przemyśl to, gdzie jest Twoja grupa docelowa i zastanów się, czego może oczekiwać, a jeżeli dojrzysz szansę na rozwój i zysk właśnie w sprzedaży internetowej, nie zastanawiaj się długo nad wprowadzeniem customer intelligence do swojej codziennej praktyki. Ci, którzy pomyślą o tym pierwsi, z całą pewnością wygrają wojnę o serca i portfele klientów.

[notka sponsorowana]

    Spodobał Ci się ten artykuł? Podaj dalej!