WRÓĆ DO STRONY
GŁÓWNEJ
Bez kategorii

Watchable – tworzony przez Comcast konkurent YouTube

Comcast jest największą siecią kablową w USA, największą również spośród krajów wysoko rozwiniętych, czyli takich, których mieszkańcy mają naprawdę dużo środków żeby płacić za media. Firma jest przeszło dwukrotnie większa od Time Warner Cable czy Cox Communications, zajmujących odpowiednio drugie i trzecie miejsce. Comcast dysponuje więc ogromną bazą użytkowników, dla których jest dostawcą telewizji bądź internetu, czyli mediów tradycyjnie kojarzonych z rozrywką.

Amerykański gigant, zajmuje się nie tylko dystrybucją treści, ale też ich tworzeniem. Do Comcasta należy między innymi NBC Universal, czy E! Entertainment. Jako że coraz więcej osób odzwyczaja się od oglądania tradycyjnej telewizji kablowej, za to woli spędzać czas oglądając krótsze lub dłuższe filmy na portalach takich jak YouTube, czy Vimeo, Comcast postanowił stworzyć konkurencję dla serwisów strumieniujących.

Nowy serwis, choć nie są to jeszcze potwierdzone oficjalnie informacje, ma się nazywać Watchable. Początkowo ma zostać udostępniony dotychczasowym użytkownikom dekoderów Comecasta zgodnych z platformą Xfinity X1. Później pojawić się mają aplikacje dla Androida oraz iOS.

Na platformie Watchable udostępniane mają być przede wszystkim oryginalne, jednakże nielicencjonowane nagrania. Tylko dlaczego użytkownicy mieliby się przesiąść z YouTube na Watchable? Przecież ten drugi będzie dysponował na początku znacznie mniejszą biblioteką materiałów a do tego jego dostępność będzie dosyć ograniczona. O ile na rynku europejskim te pytania pozostają bez odpowiedzi, to za oceanem Comcast może zawsze użyć pewnej nieczystej sztuczki. Wystarczy że, jako popularny dostawca internetu, nada wyższy priorytet transmisjom ze swojej własnej  usługi, niż z usług konkurencji, co może, zwłaszcza w godzinach szczytu, spowodować zauważalne różnice w płynności ich działania.

[źródło i grafika: engadget.com]