WRÓĆ DO STRONY
GŁÓWNEJ
Bez kategorii

WhatsApp pozbywa się corocznych opłat

Założyciel WhatsAppa – Jan Koum, zapowiedział, że serwis komunikacyjny usunie roczną opłatę w wysokości 1 dolara. Podobno była ona dla niektórych użytkowników barierą nie do przejścia.

Podczas konferencji DLD, Koum potwierdził, że aplikacja wkrótce stanie się kompletnie darmowa. Podobno sporą ilość osób odstraszała od właśnie symboliczna opłata w postaci 1 dolara, którego klienci nie chcieli zmarnować, gdyby nagle serwis postanowił przestać świadczyć swoje usługi.

Jest to ruch, który zdecydowanie ma sens, szczególnie jeśli weźmie się pod uwagę to, w jakich krajach aplikacja jest popularna. Na szczycie są: Indonezja, Indie i Brazylia; każde z nich należy do państw rozwijających się, gdzie świadomość powszechności opłat w internecie jest jeszcze na niskim poziomie. Koum zapowiedział, że efekty zmiany będzie można zobaczyć już dzisiaj, ale ci, którzy oczekują zwrotu zapłaconego wcześniej jednego dolara, niestety będą musieli obejść się smakiem.

Co ciekawe, WhatsApp nie pochwalił się liczbą swoich subskrybentów, która musi być jednak dość mała, bo inaczej nie usprawiedliwiałoby to rezygnacji z konieczności opłat. W jaki sposób aplikacja ma zamiar na siebie zarabiać, skoro rezygnuje z głównego źródła przychodów? Ano, WhatsApp planuje wpleść w swoją działalność więcej interakcji biznesowych. Firma, będąca już częścią imperium Facebooka, będzie testowała narzędzia pozwalające przedsiębiorcom na kontakt z zainteresowanymi użytkownikami.

Całe szczęście, WhatsApp nie planuje wprowadzania reklam, co jest dla fanów bezprzewodowej komunikacji bardzo dobrą wiadomością. Przypominamy, że Facebook nabył WhatsAppa w drugiej połowie 2014 roku za skromne 19 miliardów dolarów, co jest największą wyłożoną sumą w historii mediów społecznościowych.

[źródło i grafika: digitaltrends.com]