Euro 2016 zaczyna się już od przyszłego tygodnia i francuscy organizatorzy turnieju postanowili zrobić coś z dużą ilością aktywności internetowej, która w tym czasie zapewne będzie miała miejsce. Wymyślili inicjatywę, w której kibice będą mogli zmienić barwy Wieży Eiffla na te swojej ulubionej drużyny. 

Główny sponsor zawodów – Orange będzie monitorował ruch w internecie od godziny 00:01 aż do 21:30, na 3 różnych serwisach społecznościowych, czyli w tym przypadku Facebooku, Twitterze oraz Instagramie. Jeśli któraś z drużyn otrzyma największe wsparcie, wówczas kolory jej flagi wyświetlone zostaną na Wieży Eiffla. Dodatkowo niektóre z postów będą wyświetlane na tej kultowej, francuskiej konstrukcji. Oczywiście będą to te wybrane przez grupę moderatorów, która będzie przeczesywać posty pod kątem wulgarności, czyli po prostu te zawierające obraźliwy język stracą jakąkolwiek szansę na “swoje 5 minut”. Moderatorzy nie będą liczyli również statusów do głosowania na zmianę kolorów, jeśli te zawierać będą słowa “z czarnej listy”. Nie wiemy jeszcze konkretnie jakie, ale na pewno wśród nich znajdzie się garść odwołujących się do rasizmu, nazizmu czy innych, które ktoś może odebrać za ofensywne. Wygląda na to, że Paryż dobrze zabezpieczył się na atak trolli wszelakich.

[źródło: engadget.com | zdjęcie: wikipedia.org]