W czwartek niemiecki producent ekskluzywnych samochodów – BMW, rozpoczął współpracę z informatycznym gigantem IBM, aby wykorzystać pełen potencjał superkomputera Watson w „personalizowaniu doświadczenia z jazdy i stworzenia bardziej intuicyjnych systemów wsparcia dla samochodów przyszłości”. 

Jest to jeden z pierwszych przypadków, kiedy BMW ukazuje zainteresowanie sztuczną inteligencją i cognitive computing, a szczególnie ich wykorzystaniem w technologii inteligentnych samochodów. Kluczem do zbadania tej dziedziny ma być Watson – superkomputer zbudowany przez IBM, zbudowany do odpowiadania na pytania zadawane w języku naturalnym. Na jakiej zasadzie będzie działać kooperacja między IBM a BMW, wytłumaczy szefowa ds. Internetu Rzeczy w IBM – Harriet Green.

Watson zmienia sposób, w jaki ludzi wchodzą w interakcję z fizycznym światem, pomagając uczynić go bezpieczniejszym, bardziej wydajnym i prywatnym w domu, pracy czy w drodze. Wraz z tym porozumieniem, nasze firmy rozpoczną współpracę, aby w przyszłości kierowcy mogli korzystać z konwersacyjnych możliwości Watsona i jego zdolności do uczenia maszynowego. Uważamy, że o ile rola samochodu jako prywatnego środka lokomocji pozostanie niezmieniona, o tyle charakter doświadczenia płynącego z jazdy zmieni się w ciągu najbliższej dekady diametralnie.

Obydwie strony mają nadzieję, że dzięki Watsonowi i uczeniu maszynowemu samochody BMW będą w stanie dostosowywać się do preferencji, potrzeb czy nawyków swoich właścicieli, aby uczynić doświadczenie z jazdy jak najprzyjemniejszym. Wkład Watsona w nowe pojazdy BMW zacznie się już wkrótce – instrukcje do najnowszych modeli hybrydowego i8 zostaną przekazane do Watsona, przez co kierowcy będą mogli zadawać pytania swoim pojazdom w języku naturalnym. Kolejnym krokiem ma być zaimplementowanie powiadomień w czasie rzeczywistym z będącej w rękach IBM firmy pogodowej.

źródło: digitaltrends.com | zdjęcie: zdnet.com

    Spodobał Ci się ten artykuł? Podaj dalej!