Ci dwaj konkurenci na rynku walczą między sobą o każdego gracza od wielu lat, ale wspólnie mają jeden cel – uprzyjemnić każdą minutę w wirtualnym świecie. W ramach stowarzyszenia HGIG (HDR Gaming Interest Group), które obrało sobie za cel, a jakże! Tryb HDR.

Nabór w szeregi HGIG nadal trwa i oprócz Sony oraz Microsoftu, zalazło się w niej LG oraz Vizio. Niezbyt to krzepiące, ale chęć dołączenia do tego stowarzyszenia wyraził również Samsung, Panasonic, Philips, Ubisoft, EA, Activision i inne, nieco mniej znane i mniej wpływowe firmy. A po co w ogóle cały ten HGIG? Odpowiedzi na to pytanie udzieli Wam poniższy screenshot, który pokazuje źródło problemu.

Jest nim nic innego, jak różniące się od siebie tryby HDR w grach, które momentami działają na (nie)korzyść niektórych graczy. Jak twierdzi HGIG:

W skrócie, najważniejszym elementem będzie wyprodukowanie gry HDR, która parametryzuje swoją rozpiętość tonalną po uwzględnieniu informacji o rozpiętości, na jaką może pozwolić sobie wyświetlacz z HDR. To zrekompensuje różnice, w jaki sposób wyświetlacze radzą sobie z trybem HDR.

Sprowadzi się to do tego, że konsola za pośrednictwem dwukierunkowego połączenia będzie w stanie rozpoznać parametry ekranu. Tych użyje następnie do korygowania sposobu wyświetlania gry. Całkiem proste, ale jak to zazwyczaj jest z banalnymi rozwiązaniami – ich wykonanie jest już nieco bardziej kłopotliwe.

PlayStation VR od Sony cieszy się sporym zainteresowaniem

Źródło: HGIG
Zdjęcia: MSpoweruser

Kolejny artykuł znajdziesz poniżej