Jeśli zagraliście w Vanquish na PC, to zauważyliście zapewne, że gra na Waszym wysokiej jakości sprzęcie jest nieco trudniejsza, niż ją zapamiętaliście. Nagle okazuje się, że Wasza postać pada od zaledwie kilku strzałów. Nie, nie chodzi tu o ustawiony przez Was poziom trudności, a… wyższą ilość klatek na sekundę.

Port Bayonetty na PC był chwalony za swoje wykonanie, ale SEGA zaliczyła małą wpadkę przy okazji Vanquish. Okazuje się, że wrogowie zadają o wiele większą ilość obrażeń, jeśli nasza maszyna jest w stanie wygenerować więcej klatek na sekundę niż 30. Twórcy portu może dodali obsługę 4K oraz odblokowali liczbę FPS, ale jak widać coś za coś. Poniżej zobaczycie dowód istnienia tego bugu w postaci 2 krótkich gifów. Pierwszy z nich prezentuję grę ustawioną na 30 Hz, drugi zaś na 144 Hz.

Jak widać na pierwszym obrazku gracz jest w stanie przyjąć na siebie pokaźną ilość amunicji, żeby wejść w tryb slow-motion, który aktywuje się, gdy zdrowie bohatera jest na bardzo niskim poziomie. Na drugim gifie ewidentnie wystarczy jeden czy dwa pociski, by postać przeszła w ten tryb. Osoby grające w 60 FPS również są świadkami podobnego błędu.

Błąd ten zostanie zapewne wkrótce naprawiony stosowną łatką, a do tej pory pozostaje nam jedynie zabawa w nieco trudniejszej wersji Vanquish, ale za to z zachowaniem większej płynności. Życie PC Master Race potrafi być bolesne.

źródło i gify: neogaf.com | zdjęcie: vg247.com

    Spodobał Ci się ten artykuł? Podaj dalej!