WRÓĆ DO STRONY
GŁÓWNEJ
Rozrywka

Ile zarobiły gry w 2016 roku?

Na koniec roku zawsze pojawia się wiele statystyk dotyczących zarobków różnych branż. SuperData Research przedstawiło odpowiednie wyliczenia dla branży gier. Okazuje się, że cały rynek zarobił 91 miliardów dolarów zysku, czyli znacznie więcej niż rok temu.

Nikogo pewnie nie zdziwi, że najwięcej zarobiły gry mobilne- 40,6 miliarda. Najwięcej z nich pieniędzy zebrał Monster Strike (1,2 miliarda), Clash of Clans (1,2 miliarda) oraz Clash Royal (1,1 miliarda). Mobilne gry mają być warte 54,5 miliarda do 2019 roku. Najwięcej zarabiają one w Azji (24,9 miliarda), Europa i Ameryka Północna jest daleko w tyle- kolejno 5,7 i 6,9 miliarda.

Gry na PC łącznie przyniosły 34 miliardy zysku. Najwięcej wśród nich warte były propozycje free-to-play, które zarobiły łącznie 18,6 miliardy. Wśród nich króluje League of Legend z wartością 1,7 miliarda. Zaraz za nią plasuje się Dungeon FIghter Challange (1,1 miliarda) oraz Crossfire (1,1 miliarda). Konkurent Lola, DOTA, znajduje się dopiero na 5 miejscu z zarobkami rzędu 0,26 miliarda. Ponownie najwięcej pieniędzy, odnośnie gier free-to-play, jest w Azji (12,5 miliarda) dopiero potem Europa (2,8 miliarda) i Ameryka Północna (2,2 miliarda).

Źródło: http://www.eteknix.com/