Kategoria: Esport

Nadchodzą finały ESL Mistrzostw Polski

15 sezon ESL Mistrzostw Polski powoli dochodzi do końca. Tak naprawdę to zostały już tylko finały, które odbędą się od 15 do 17 września w Atlas Arenie. Będą one miały miejsce podczas 28. Międzynarodowego Festiwalu Komiksu i Gier w Łodzi.

Blizzard przedstawia nowoczesną arenę do esportu

Do tej pory zawody esportowe odbywały się na stadionach czy w specjalnie stworzonych do tego obiektach. Brakowało jednak potężnego obiektu, który stałby się stolicą owych zawodów. Blizzard Entertaiment wpadł na taki pomysł i stworzył dzisiaj Blizzard Arena Los Angeles.

PRIDE powalczy o miejsce w finałach ROG Masters

Właśnie zakończyły się krajowe eliminacje ROG Masters. Przyszedł więc czas na etap regionalny. W pierwszej kolejności zmierzą się gracze CS: GO. Turniej odbywa się w formie online a bierze w nich udział 12 drużyn z regionu EMEA (Europa, Bliski Wschód i Afryka). Polska jest reprezentowana przez zespół PRIDE.

ELIGA – ruszyła nowa polska liga sportów elektronicznych

W środę 5 lipca w Warsaw Spire odbyła się konferencja prasowa inaugurująca powstanie nowej ligi esportowej. Organizatorem wydarzenia była ELIGA Sp. z o.o., która jest nowym podmiotem na rynku rozrywki sportów elektronicznych w Polsce. Prezes zarządu Jakub Paluch dokonał prezentacji koncepcji biznesowej oraz planu rozgrywek. Gospodarzami spotkania były drużyny założycielskie.

ESL i Intel ogłaszają Intel Grand Slam z pulą nagród 1 miliona dolarów.

Podczas targów E3 Intel i ESL, największa na świecie firma e-sportowa, ogłosiły początek technologicznej współpracy, która będzie jedną z największych tego typu w historii e-sportu. Jako oficjalny partner technologiczny ESL, Intel będzie wspierał wszystkie działania firmy – zarówno amatorskie, jak i profesjonalne rozgrywki. Wśród nich znajdują się m.in. zmagania na platformach ESL Play i ESEA, Narodowe Mistrzostwa w wielu krajach oraz najważniejsze turnieje, takie jak chociażby Intel Extreme Masters, ESL One czy ESL Pro League.

Wirtualny wyścig w czasie 24-godzinnego maratonu Le Mans Najlepsi zawodnicy z kategorii e-sportu zmierzą się w finale mistrzostw Forza Racing Championship

Równolegle do 24-godzinnego wyścigu Le Mans, który odbędzie się 17 i 18 czerwca br., najlepsi zawodnicy z kategorii e-sportu zmierzą się w finałowym pojedynku wirtualnych mistrzostw „Forza Racing Championship (Forza RC) Season 3: The Porsche Cup”.

Blizzard uruchomi własną ligę Overwatch wraz z MLG

Tak, MLG to już od jakiegoś czasu własność Blizzarda. Ponad rok temu spółka Activision-Blizzard wykupiła większość akcji MLG, a po jakimś czasie całkowicie ją przejęła. Jak gigant ten zamierza wykorzystać takiego partnera e-sportowego? Oczywiście startuje własną ligę dla jednego z obiecujących tytułów w bibliotece tego wydawcy – Overwatch.

Mount & Blade stanie się tytułem e-sportowym

Jak do tej pory na e-sportowej scenie niepodzielnie rządzą głównie FPS-y czy różnego rodzaju MOBA. Potwierdzeniem na to wydaje się niesłabnąca popularność Counter-Strike’a, Call of Duty (przynajmniej w Ameryce), League of Legends czy DotA 2. Czasem usłyszymy o jakichś innych tytułach w tle i za przykład niech posłuży tutaj taki Rocket League. Do panteonu e-sportowych produkcji dołączyć zamierza średniowieczny świat miecza i topora. Nie mam tu na myśli For Honor, a Mount & Blade.

PlayStation 4 doczekało się nowej ligi – oto PlayStation League

E-sport to prężnie rozwijająca się gałąź rynku rozrywki wirtualnej, choć większość najpopularniejszych tytułów (przynajmniej w Europie i Azji) żyje głównie w środowisku PC-towym. Mowa tu o League of Legends, Counter-Strike: Global Offensive czy DotA 2, gdzie mnogość różnego rodzaju lig potrafi zawrócić niektórym w głowie. Konsolowi gracze, a zwłaszcza ci, którzy chcą wejść w świat wirtualnych zmagań profesjonalnych, nie mają zbyt wielu opcji do pokazania się. Wraz z nadejściem PlayStation League może się to zmienić.

To było największe e-sportowe wydarzenie w historii! [Infografika]

Intel Extreme Masters, najbardziej zasłużony i najdłużej funkcjonujący globalny cykl profesjonalnych turniejów zwieńczył swój jedenasty sezon finałowym wydarzeniem w Katowicach. Najlepsi zawodnicy z całego świata, w tym mistrzowie Intel Extreme Masters Oakland 2016 i Intel Extreme Masters Gyeonggi 2016, rywalizowali w trzech grach na PC: Counter-Strike: Global Offensive, League of Legends i StarCraft II o pulę nagród wynoszącą 650 000 dolarów. Coraz szersze grono globalnych partnerów emitujących rozgrywki z IEM online i w tradycyjnej telewizji pozwoliło kolejny raz w istotny sposób zwiększyć zasięg i liczbę odbiorców turnieju organizowanego przez ESL oraz pokazać widowisko e-sportowe przy wykorzystaniu najnowszych zdobyczy technologii.

ESL i DreamHack rozpoczynają współpracę z Twitterem

San Francisco – 2 marca 2017 – Twitter ogłosił rozpoczęcie współpracy z liderami wśród firm e-sportowych, ESL oraz DreamHack, na mocy której będzie transmitował na żywo e-sportowe wydarzenia i oryginalne treści w 2017 roku. Ponad piętnaście różnych turniejów (m.in. ESL One, Intel Extreme Masters oraz DreamHack) będzie streamowanych na żywo na całym świecie na Twitterze.

ESL Polska z Diamentem Forbesa – wyróżnieniem dla firm najszybciej zwiększających swoją wartość.

Turtle Entertainment Polska, krajowy oddział właściciela marki ESL, największego na świecie organizatora rozgrywek e-sportowych, został uhonorowany tytułem Diamentu Forbesa. W kategorii przedsiębiorstw o przychodach 5-50 MLN PLN firma uplasowała się na bardzo wysokiej 5. pozycji wśród firm z województwa Śląskiego. Jak wyliczył Forbes, średnia ważona wzrostu wyrażona w procentach wyniosła w przypadku Turtle Entertainment Polska aż 98,99%. Przełożyło się to na wysoką 52. pozycję w ogólnopolskim rankingu firm najszybciej zwiększających swoją wartość. -W Polsce e-sport rozwija się niezwykle dynamicznie. W 2016 roku wartość tego rynku sięgnęła 40 mln, w przyszłym wyniesie już 52 mln – komentuje Rafał Pikiewicz, dyrektor zarządzający […]

Team Kinguin CS wygrywa 1,6 mln PLN na WESG Polska drużyna pokonała m. in. Virtus Pro

Polska odnosi sukcesy nie tylko w sportach tradycyjnych, lecz także w nowym wymiarze sportowej rywalizacji – esporcie. To sektor, który globalnie wart jest obecnie niemal 500 mln USD, a oglądalność przekracza 220 mln użytkowników z całego świata. Polska drużyna Team Kinguin zajęła drugie miejsce w międzynarodowym turnieju rozgrywanym w Chinach z pulą nagród 5,5 mln USD. W drodze do finału Polacy pokonali zespoły z między innymi: Chin, Tajlandii czy Szwecji.

Riot Games sprzedaje prawa do transmisji LCS dla Major League Baseball Advanced Media

MLBAM to firma zajmująca się mediami internetowymi, należąca w znacznej większości do Major League Baseball, jak mówi zresztą pierwszy człon jej nazwy. Nie jest to jednak jednostka świadcząca wszystkie usługi dla tej potężnej ligi baseballowej, bo w kręgu jej klientów znajdują się również HBO, Sony czy Turner Sports. Wygląda na to, że do tego grona wkrótce dołączy również Riot Games.

Kto i gdzie zarabia na e-sporcie

W latach 2016-2019 wartość rynku e-sportu na świecie wzrośnie ponad 2-krotnie z 463 mln do 1,1 mld dolarów. Platformy streamingowe rywalizują z tradycyjnymi nadawcami TV, którzy rozpoczynają inwestycje w e-sport. Zawodowi gracze zarabiają coraz więcej – przekroczono już magiczną kwotę 20 mln dolarów do wygrania w pojedynczym turnieju.

2 000 000 dolarów do zdobycia w dwóch sezonach ESL Pro League w 2017 roku

ESL i WESA z radością ogłaszają szczegóły dotyczące ESL Pro League w Counter-Strike: Global Offensive w 2017 roku. Od momentu startu dwa lata temu, rozgrywki te cieszą się niesłabnącym wzrostem popularności, zarówno pod względem oglądalności online, jak i widowni tradycyjnych turniejów „offline”. W 2017 roku turnieje CS:GO powrócą w ulepszonej formule z większą liczbą drużyn i regionów, rekordową pulą nagród i finałami w Stanach Zjednoczonych. Łączna pula nagród ESL Pro League w 2017 roku wyniesie 2 000 000 dolarów (1 000 000 dolarów na każdy sezon), czyli o 25% więcej niż w 2016 roku. Piąty sezon rozgrywek zostanie zainaugurowany 7. lutego 2017, a jego […]

Rozwój e-sportu w Polsce [Infografika]

Szacuje się, że w 2016 roku wartość rynku e-sportowego w Polsce wyniesie ok. 40 mln złotych, a w 2018 roku osiągnie 52 mln. O sukcesie polskich developerów gier mówi się wiele, tymczasem także w dziedzinie organizacji rozgrywek e-sportowych możemy pochwalić się jedną z najlepszych pozycji na świecie. Sprawdźmy jak rozwijał się rynek e-sportu w naszym kraju. E-sportowa ewolucja – Mistrzostwa Polski  Początki zorganizowanego, usystematyzowanego systemu rozgrywek e-sportowych w Polsce sięgają 2005 roku. Wtedy powstaje Liga Cybersport. Pod jej skrzydłami organizowane są pierwsze Mistrzostwa Polski w grach komputerowych, przeznaczone dla profesjonalistów i amatorów. Od początku rozgrywki wzbudzają duże zainteresowanie, skupiając ponad […]

ESL usprawnia turniejową rywalizację na PlayStation 4

ESL, największa na świecie firma zajmująca się e-sportem, będąca częścią grupy MTG, zintegruje swoje systemy rozgrywek z nową, nazwaną „Tournaments” funkcją na PlayStation 4. Użytkownicy PS4 będą mogli z łatwością wyszukiwać i zapisywać się do turniejów organizowanych przez ESL. Rozgrywki dostępne będą także w aplikacjach ESL Play oraz PlayStation.   – Bardzo się cieszymy, że możemy zapewnić takie rozwiązanie najbardziej zapalonym fanom e-sportu. Celem ESL jest danie dostępu do turniejowej rywalizacji graczom z całego świata i stworzenie środowiska, w którym zawodnicy mogą skupić się wyłącznie na graniu – powiedział Marcel Menge, dyrektor zarządzający ESL Technology. – We współpracy z Sony […]

Transmisję z ESL One New York obejrzymy też w VR!

Od 1 do 2 października odbywać ma się turniej ESL One New York, w którym na wirtualnych arenach gry Counter-Strike: Global Offensive zmierzą się takie drużyny, jak Virtus.pro, Fnatic, SK Gaming (dawne Luminosity), Astralis czy Na’Vi. Transmisja z tych zawodów, jako pierwsza w świecie e-sportu, będzie prowadzona również przy pomocy technologii VR, co oficjalnie zostało potwierdzone przez ESL.

Fnatic wygrywa mistrzostwa Counter-Strike: Global Offensive podczas Intel Extreme Masters w Katowicach

Pewna era się kończy, pewna się zaczyna. Słowa te idealnie pasują do szwedzkiej dywizji Fnatic grającej w Counter-Strike: Global Offensive. Jej poprzedni skład zdominował wiele turniejów i po zmianie jednego członka, cóż… dominuje dalej na co dowodem jest zwycięstwo tej drużyny na Intel Extreme Masters – turnieju, który odbył się w ten weekend w Katowicach.