Sekcja: Esport

Nadchodzą finały ESL Mistrzostw Polski

15 sezon ESL Mistrzostw Polski powoli dochodzi do końca. Tak naprawdę to zostały już tylko finały, które odbędą się od 15 do 17 września w Atlas Arenie. Będą one miały miejsce podczas 28. Międzynarodowego Festiwalu Komiksu i Gier w Łodzi.

Blizzard przedstawia nowoczesną arenę do esportu

Do tej pory zawody esportowe odbywały się na stadionach czy w specjalnie stworzonych do tego obiektach. Brakowało jednak potężnego obiektu, który stałby się stolicą owych zawodów. Blizzard Entertaiment wpadł na taki pomysł i stworzył dzisiaj Blizzard Arena Los Angeles.

PRIDE powalczy o miejsce w finałach ROG Masters

Właśnie zakończyły się krajowe eliminacje ROG Masters. Przyszedł więc czas na etap regionalny. W pierwszej kolejności zmierzą się gracze CS: GO. Turniej odbywa się w formie online a bierze w nich udział 12 drużyn z regionu EMEA (Europa, Bliski Wschód i Afryka). Polska jest reprezentowana przez zespół PRIDE.

ELIGA – ruszyła nowa polska liga sportów elektronicznych

W środę 5 lipca w Warsaw Spire odbyła się konferencja prasowa inaugurująca powstanie nowej ligi esportowej. Organizatorem wydarzenia była ELIGA Sp. z o.o., która jest nowym podmiotem na rynku rozrywki sportów elektronicznych w Polsce. Prezes zarządu Jakub Paluch dokonał prezentacji koncepcji biznesowej oraz planu rozgrywek. Gospodarzami spotkania były drużyny założycielskie.

ESL i Intel ogłaszają Intel Grand Slam z pulą nagród 1 miliona dolarów.

Podczas targów E3 Intel i ESL, największa na świecie firma e-sportowa, ogłosiły początek technologicznej współpracy, która będzie jedną z największych tego typu w historii e-sportu. Jako oficjalny partner technologiczny ESL, Intel będzie wspierał wszystkie działania firmy – zarówno amatorskie, jak i profesjonalne rozgrywki. Wśród nich znajdują się m.in. zmagania na platformach ESL Play i ESEA, Narodowe Mistrzostwa w wielu krajach oraz najważniejsze turnieje, takie jak chociażby Intel Extreme Masters, ESL One czy ESL Pro League.

Wirtualny wyścig w czasie 24-godzinnego maratonu Le Mans Najlepsi zawodnicy z kategorii e-sportu zmierzą się w finale mistrzostw Forza Racing Championship

Równolegle do 24-godzinnego wyścigu Le Mans, który odbędzie się 17 i 18 czerwca br., najlepsi zawodnicy z kategorii e-sportu zmierzą się w finałowym pojedynku wirtualnych mistrzostw „Forza Racing Championship (Forza RC) Season 3: The Porsche Cup”.

Blizzard uruchomi własną ligę Overwatch wraz z MLG

Tak, MLG to już od jakiegoś czasu własność Blizzarda. Ponad rok temu spółka Activision-Blizzard wykupiła większość akcji MLG, a po jakimś czasie całkowicie ją przejęła. Jak gigant ten zamierza wykorzystać takiego partnera e-sportowego? Oczywiście startuje własną ligę dla jednego z obiecujących tytułów w bibliotece tego wydawcy – Overwatch.

Mount & Blade stanie się tytułem e-sportowym

Jak do tej pory na e-sportowej scenie niepodzielnie rządzą głównie FPS-y czy różnego rodzaju MOBA. Potwierdzeniem na to wydaje się niesłabnąca popularność Counter-Strike’a, Call of Duty (przynajmniej w Ameryce), League of Legends czy DotA 2. Czasem usłyszymy o jakichś innych tytułach w tle i za przykład niech posłuży tutaj taki Rocket League. Do panteonu e-sportowych produkcji dołączyć zamierza średniowieczny świat miecza i topora. Nie mam tu na myśli For Honor, a Mount & Blade.

PlayStation 4 doczekało się nowej ligi – oto PlayStation League

E-sport to prężnie rozwijająca się gałąź rynku rozrywki wirtualnej, choć większość najpopularniejszych tytułów (przynajmniej w Europie i Azji) żyje głównie w środowisku PC-towym. Mowa tu o League of Legends, Counter-Strike: Global Offensive czy DotA 2, gdzie mnogość różnego rodzaju lig potrafi zawrócić niektórym w głowie. Konsolowi gracze, a zwłaszcza ci, którzy chcą wejść w świat wirtualnych zmagań profesjonalnych, nie mają zbyt wielu opcji do pokazania się. Wraz z nadejściem PlayStation League może się to zmienić.

To było największe e-sportowe wydarzenie w historii! [Infografika]

Intel Extreme Masters, najbardziej zasłużony i najdłużej funkcjonujący globalny cykl profesjonalnych turniejów zwieńczył swój jedenasty sezon finałowym wydarzeniem w Katowicach. Najlepsi zawodnicy z całego świata, w tym mistrzowie Intel Extreme Masters Oakland 2016 i Intel Extreme Masters Gyeonggi 2016, rywalizowali w trzech grach na PC: Counter-Strike: Global Offensive, League of Legends i StarCraft II o pulę nagród wynoszącą 650 000 dolarów. Coraz szersze grono globalnych partnerów emitujących rozgrywki z IEM online i w tradycyjnej telewizji pozwoliło kolejny raz w istotny sposób zwiększyć zasięg i liczbę odbiorców turnieju organizowanego przez ESL oraz pokazać widowisko e-sportowe przy wykorzystaniu najnowszych zdobyczy technologii.

ESL i DreamHack rozpoczynają współpracę z Twitterem

San Francisco – 2 marca 2017 – Twitter ogłosił rozpoczęcie współpracy z liderami wśród firm e-sportowych, ESL oraz DreamHack, na mocy której będzie transmitował na żywo e-sportowe wydarzenia i oryginalne treści w 2017 roku. Ponad piętnaście różnych turniejów (m.in. ESL One, Intel Extreme Masters oraz DreamHack) będzie streamowanych na żywo na całym świecie na Twitterze.

ESL Polska z Diamentem Forbesa – wyróżnieniem dla firm najszybciej zwiększających swoją wartość.

Turtle Entertainment Polska, krajowy oddział właściciela marki ESL, największego na świecie organizatora rozgrywek e-sportowych, został uhonorowany tytułem Diamentu Forbesa. W kategorii przedsiębiorstw o przychodach 5-50 MLN PLN firma uplasowała się na bardzo wysokiej 5. pozycji wśród firm z województwa Śląskiego. Jak wyliczył Forbes, średnia ważona wzrostu wyrażona w procentach wyniosła w przypadku Turtle Entertainment Polska aż 98,99%. Przełożyło się to na wysoką 52. pozycję w ogólnopolskim rankingu firm najszybciej zwiększających swoją wartość. -W Polsce e-sport rozwija się niezwykle dynamicznie. W 2016 roku wartość tego rynku sięgnęła 40 mln, w przyszłym wyniesie już 52 mln – komentuje Rafał Pikiewicz, dyrektor zarządzający […]

Intel Challenge – najlepsze zawodniczki CS:GO na świecie ponownie na IEM Katowice

Już trzeci rok z rzędu podczas Intel Extreme Masters Katowice rozegrany zostanie turniej w Counter-Strike: Global Offensive dla kobiet. W puli Intel Challenge Katowice znajdzie się 30 000 dolarów, a o nagrody te walczyć będzie osiem najlepszych zespołów z Europy i Ameryki Północnej.   Intel Challenge Katowice to zawody w CS:GO przeznaczone wyłącznie dla kobiet. Partnerami tegorocznej edycji będą Intel oraz AnyKey. Zmagania zostaną rozegrane podczas drugiego weekendu IEM World Championship Katowice 2017. Drugiego marca odbędzie się faza grupowa, natomiast dzień później dojdzie do meczów fazy pucharowej. O 30 000 dolarów będzie rywalizowało osiem drużyn – 5 europejskich i 3 […]

Team Kinguin CS wygrywa 1,6 mln PLN na WESG Polska drużyna pokonała m. in. Virtus Pro

Polska odnosi sukcesy nie tylko w sportach tradycyjnych, lecz także w nowym wymiarze sportowej rywalizacji – esporcie. To sektor, który globalnie wart jest obecnie niemal 500 mln USD, a oglądalność przekracza 220 mln użytkowników z całego świata. Polska drużyna Team Kinguin zajęła drugie miejsce w międzynarodowym turnieju rozgrywanym w Chinach z pulą nagród 5,5 mln USD. W drodze do finału Polacy pokonali zespoły z między innymi: Chin, Tajlandii czy Szwecji.

Riot Games sprzedaje prawa do transmisji LCS dla Major League Baseball Advanced Media

MLBAM to firma zajmująca się mediami internetowymi, należąca w znacznej większości do Major League Baseball, jak mówi zresztą pierwszy człon jej nazwy. Nie jest to jednak jednostka świadcząca wszystkie usługi dla tej potężnej ligi baseballowej, bo w kręgu jej klientów znajdują się również HBO, Sony czy Turner Sports. Wygląda na to, że do tego grona wkrótce dołączy również Riot Games.

Kto i gdzie zarabia na e-sporcie

W latach 2016-2019 wartość rynku e-sportu na świecie wzrośnie ponad 2-krotnie z 463 mln do 1,1 mld dolarów. Platformy streamingowe rywalizują z tradycyjnymi nadawcami TV, którzy rozpoczynają inwestycje w e-sport. Zawodowi gracze zarabiają coraz więcej – przekroczono już magiczną kwotę 20 mln dolarów do wygrania w pojedynczym turnieju.

2 000 000 dolarów do zdobycia w dwóch sezonach ESL Pro League w 2017 roku

ESL i WESA z radością ogłaszają szczegóły dotyczące ESL Pro League w Counter-Strike: Global Offensive w 2017 roku. Od momentu startu dwa lata temu, rozgrywki te cieszą się niesłabnącym wzrostem popularności, zarówno pod względem oglądalności online, jak i widowni tradycyjnych turniejów „offline”. W 2017 roku turnieje CS:GO powrócą w ulepszonej formule z większą liczbą drużyn i regionów, rekordową pulą nagród i finałami w Stanach Zjednoczonych. Łączna pula nagród ESL Pro League w 2017 roku wyniesie 2 000 000 dolarów (1 000 000 dolarów na każdy sezon), czyli o 25% więcej niż w 2016 roku. Piąty sezon rozgrywek zostanie zainaugurowany 7. lutego 2017, a jego […]

Rozwój e-sportu w Polsce [Infografika]

Szacuje się, że w 2016 roku wartość rynku e-sportowego w Polsce wyniesie ok. 40 mln złotych, a w 2018 roku osiągnie 52 mln. O sukcesie polskich developerów gier mówi się wiele, tymczasem także w dziedzinie organizacji rozgrywek e-sportowych możemy pochwalić się jedną z najlepszych pozycji na świecie. Sprawdźmy jak rozwijał się rynek e-sportu w naszym kraju. E-sportowa ewolucja – Mistrzostwa Polski  Początki zorganizowanego, usystematyzowanego systemu rozgrywek e-sportowych w Polsce sięgają 2005 roku. Wtedy powstaje Liga Cybersport. Pod jej skrzydłami organizowane są pierwsze Mistrzostwa Polski w grach komputerowych, przeznaczone dla profesjonalistów i amatorów. Od początku rozgrywki wzbudzają duże zainteresowanie, skupiając ponad […]

ESL usprawnia turniejową rywalizację na PlayStation 4

ESL, największa na świecie firma zajmująca się e-sportem, będąca częścią grupy MTG, zintegruje swoje systemy rozgrywek z nową, nazwaną „Tournaments” funkcją na PlayStation 4. Użytkownicy PS4 będą mogli z łatwością wyszukiwać i zapisywać się do turniejów organizowanych przez ESL. Rozgrywki dostępne będą także w aplikacjach ESL Play oraz PlayStation.   – Bardzo się cieszymy, że możemy zapewnić takie rozwiązanie najbardziej zapalonym fanom e-sportu. Celem ESL jest danie dostępu do turniejowej rywalizacji graczom z całego świata i stworzenie środowiska, w którym zawodnicy mogą skupić się wyłącznie na graniu – powiedział Marcel Menge, dyrektor zarządzający ESL Technology. – We współpracy z Sony […]

Transmisję z ESL One New York obejrzymy też w VR!

Od 1 do 2 października odbywać ma się turniej ESL One New York, w którym na wirtualnych arenach gry Counter-Strike: Global Offensive zmierzą się takie drużyny, jak Virtus.pro, Fnatic, SK Gaming (dawne Luminosity), Astralis czy Na’Vi. Transmisja z tych zawodów, jako pierwsza w świecie e-sportu, będzie prowadzona również przy pomocy technologii VR, co oficjalnie zostało potwierdzone przez ESL.

Relacja z Wargaming.net League The Grand Finals 2016 w Warszawie

W ubiegły weekend (8-9 kwietnia) warszawską Halę Torwar opanowały pancerne, ważące kilkanaście ton maszyny, a wszystko z okazji imprezy Wargaming.net League The Grand Finals 2016. Jak co roku, do Warszawy zjechały najlepsze drużyny świata, by rywalizować o tytuł najlepszej ekipy, a przy okazji rywallizować o nagrody o łącznej wartości 300 tysięcy dolarów [ponad 1,2 mln złotych].

Fnatic wygrywa mistrzostwa Counter-Strike: Global Offensive podczas Intel Extreme Masters w Katowicach

Pewna era się kończy, pewna się zaczyna. Słowa te idealnie pasują do szwedzkiej dywizji Fnatic grającej w Counter-Strike: Global Offensive. Jej poprzedni skład zdominował wiele turniejów i po zmianie jednego członka, cóż… dominuje dalej na co dowodem jest zwycięstwo tej drużyny na Intel Extreme Masters – turnieju, który odbył się w ten weekend w Katowicach.

Riot Games banuje G2A jako sponsora

Riot Games jako twórcy mają całkowitą kontrolę nad sceną e-sportową w League of Legends, głównie z tego względu, że kontrolują „jedyną i słuszną” ligę – League Championship Series, przy okazji organizując również mistrzostwa świata w tej produkcji. Wszystko przekłada się na to, iż jakiekolwiek „nietolerowane” zachowanie ze strony sponsorów lub graczy kończy się odcięciem od tych kluczowych rozgrywek, a to jest potężnym ciosem dla obu stron. G2A zalazło Riot za skórę i przez to zostało odpowiednio ukarane.