Reklama
aplikuj.pl

30-sekundowe pętle w grach są już przeszłością – gracze oczekują teraz więcej

30-sekundowe pętle w grach były kiedyś pewnikiem sukcesu. Dziś jednak czasy się zmieniły.

Jest kilka sposobów na stworzenie gry wideo. Jednym z nich jest dbanie o to, aby gracze, co dany czas, otrzymywali kolejną dawkę emocji. Halo 3 odniosło dzięki temu sukces, ponieważ Bungie dokładnie wiedziało, jak powinno przygotować gameplay, aby się nie znudził. Co około trzydzieści sekund gracz natrafiał więc na przeciwników lub inną, intensywniejszą sekwencję. Dzięki temu osoba ogrywająca ten tytuł stale była „pobudzana” kiedy tego potrzebowała.

Czytaj też: Amiibo w Super Mario Maker 2 mogą nie działać

Podobną drogą obrali twórcy Wiedźmina 3. CD Projekt RED opowiadali kiedyś, że podczas tworzenie swojej hitowej produkcji wyliczali oni średni czas, po którym gracze zaczynają odczuwać drobne znudzenie. Okazało się, że występowało ono właśnie co kilkadziesiąt sekund. Na podstawie tej informacji zbudowano świat gry – wszystkie znaczniki, które mieliśmy na mapie Wiedźmina 3 oddalone są od siebie właśnie o mniej więcej taki czas gry.

Remedy, które aktualnie tworzy Control uważa np. że czas takiej „sztywnej 30-sekundowej pętli” w grach się skończył. Gracze są teraz inni i nie można im tylko kazać rzucić się na wrogów i zabijać ich przez kilka godzin, licząc na to, że gracz się nie znudzi. Jak mówią deweloperzy – dziś na grę muszą być nałożone „warstwy”, które sprawią, że rozgrywka będzie głębsza.

Jako wytłumaczenie swojej opinii podają tutaj przykład swoich poprzednich gier. W Alanie Wake’u mieliśmy jeden „ficzer” w postaci latarki. Rozgrywka głównie polegała na zabawie światłem. Podobnie było w Quantum Break. Gracz miał możliwość kontrolowania czasu, ale to również nie mogło bawić przez kilkadziesiąt godzin. Zabrakło większej liczby mechanik, które będą nas pchały dalej.

Remedy uważa, że jeśli gracz nie myśli o tym, co zrobi w grze, gdy wróci do domu to znaczy, że nie udało się zrobić idealnej gry. Odbiorca powinien mieć masę opcji zabawy do wyboru (misje główne, poboczne, poszukiwanie znajdziek), kilka mechanik zabawy oraz poprawny system progresji, ciekawe postacii oraz świat, który sami z siebie będziemy chcieli zwiedzić.

Czytaj też: Seria Call of Duty z kolejnym rekordem sprzedażowym

Źródło: wccftech.com