Opłacało się wykonać wczesne alfa-testy z graczami. Dzięki temu wygląd Diablo 2 Resurrected będzie zbliżony do tego, co widzieliśmy w oryginale.
Diablo 2 Resurrected poprawione
Blizzard poinformował o zmianach w Diablo 2 Resurrected. Gracze powrócili do swojego ukochanego tytułu po latach, aby sprawdzić w trakcie alfa-testów, czy deweloperzy podołali wyzwaniu. Ich opinia? Dają radę, ale kilka rzeczy musi się jeszcze zmienić, aby gra uszanowała dziedzictwo oryginału. Prace nad produkcją wciąż trwają i zmiany, o których powiemy za chwilę mogą być ponownie nieaktualne, ale póki co – zostają. Blizzard potrzebuje kolejnych opinii od graczy na temat tego, co udało się przygotować w grze.
Zmiany Diablo 2 Resurrected
Okazało się, że najwięcej uwag gracze mieli do wyglądu niektórych przedmiotów. Deweloperzy, odnawiając oprawę graficzną starali się odtwarzać dawne grafiki wykonane w niskiej rozdzielczości, ale nie zawsze trafili oni w to, jak społeczność gry wyobrażała sobie je w wyższej rozdzielczości. Dlatego też przedmioty czy magiczne ataki doczekały się kolejnych szlifów. Zmiany graficzne:
- Efekt wizualny błyskawicy został ulepszony o bielszą i grubszą wizualizację, która bardziej przypomina oryginalny efekt
- Efekty wizualne czaru Zamieć również zostały dostosowane, aby lepiej oddać jego niszczycielską siłę
- Oprawa graficzna Świętego Chłodu została zaktualizowana, aby lepiej odwzorować wyraźną zwiewność i barwy z pierwowzoru
- Efekty graficzne ranienia lub unieruchamiania potworów przez zaklęcia (np. zaklęcia zimna), trucizny lub inne efekty statusu, zostały zmienione kolorystycznie na podstawie opinii społeczności
- Szybkość animacji, gdy mana i zdrowie postaci wracają, jest teraz lepiej dopasowana do napełniania się kul zdrowia i many
- Kolor ikon zwojów, klejnotów i eliksirów został wzmocniony, aby wydobyć bardziej jaskrawe barwy, zwrócić na nie większą uwagę i dodać przejrzystości obrazowi. Broń, zbroja, przedmioty z zadań i ikony zaklęć również zostały poddane tym samym zabiegom
Komfort w Diablo 2 Resurrected
Dziś Diablo 2 może nie być przyjemnym doświadczeniem jeśli nie dorastaliśmy wraz z tą produkcją. Brak wyuczonych nawyków, o których dziś nikt nie myśli, może sprawić, że rozgrywka będzie odpychająca dla nowych graczy Diablo 2 Resurrected. Dlatego też w grze znajdzie się sporo opcjonalnych zmian uwspółcześniających rozgrywkę.
Czytaj też: Płynność Red Dead Redemption 2 wreszcie poprawiona, dzięki DLSS
Od automatycznego zbierania złota, trybów dużych czcionek, skalowania interfejsu (dla graczy pecetowych) i ustawień gammy/kontrastu, po poprawienie czytelności – podjęliśmy kroki, aby oddać graczom do dyspozycji opcje dostosowywania gry do ich potrzeb. Dzięki temu mogą dostosować wszystko wedle swoich preferencji, chociażby widoczność interfejsu i elementów graficznych, znajdując idealną równowagę pomiędzy pięknem a mrokiem.
Deweloperzy Diablo 2 Resurrected o komforcie rozgrywki
Mniejsze zmiany w Diablo 2 Resurrected
Twórcy usłyszeli graczy i postanowili umożliwić wybranie tego, czy nazwy przedmiotów mają się wyświetlać samemu czy tak jak w oryginalnej grze – za pomocą metody „naciśnij i przytrzymaj”. Blizz uznał też, że wspólna skrytka będzie teraz miała trzy zakładki, a nie jedną. Wielu graczy uważało, że jedna to za mało. Dzięki tej zmianie gracze będą mogli lepiej zorganizować swoje łupy w trzech zakładkach (po sto miejsc każda) i przechowywać o wiele więcej przedmiotów.
Czytaj też: Cyberpunk 2077 na PS4 sprzedaje się doskonale, a gracze odnajdują wyciętą zawartość
Oprócz tego Zamieć informuje o takowych zmianach w Diablo 2 Resurrected:
- Opisy porównawcze, które pojawiały się dla każdego przedmiotu (przytrzymajcie „przycisk”, aby porównać), mogą być teraz włączone lub wyłączone w ustawieniach interfejsu w sekcji „Skróty klawiszowe w opisach przedmiotów”. Wielu graczy uważało, że te opisy dodają niepotrzebnego bałaganu w interfejsie
- Automatyczna mapa zawsze pozwalała graczom lepiej poruszać się po grze, zapewniając przezroczystą nakładkę z układem poziomu po wciśnięciu klawisza Tab. Wprowadziliśmy nowe elementy poprawiające czytelność automatycznej mapy. Na przykład kolor nakładek został dostosowany tak, aby nie wtapiały się zbytnio w odkrywany przez gracza świat
- Początkowe ustawienia mapy powodowały pewne zamieszanie w technicznych alfa-testach. Teraz będzie dostępna jedna opcja z trzema ustawieniami do wyboru: minimapa po lewej, po prawej lub mapa pełnoekranowa na środku. Wystarczy ustawić swoje preferencje dotyczące sposobu wyświetlania mapy w interfejsie
- W oparciu o liczne prośby w Diablo II: Resurrected dodaliśmy zegar. Aby go włączyć, przejdźcie do ustawień interfejsu i kliknijcie pole wyboru obok opcji Zegar
- Postacie nie będą już pojawiać się we wrogim miejscu, dopóki gra nie zostanie w pełni załadowana, co zapobiegnie atakom lub obrażeniom zadawanym podczas wczytywania. Dodatkowo ogólny czas wczytywania będzie krótszy
- W oparciu o opinie społeczności usunęliśmy dodatkowe chrząkania i krzyki, które zostały wcześniej dodane