Rozwój segmentu dronów w segmencie rekreacyjnym i profesjonalnym trwa w najlepsze, a w tym nie ma nic dziwnego. UAV są w stanie realizować wiele zadań sprawniej i szybciej względem innych metod, co dotyczy też dostaw i dlatego właśnie ruszyły dążenia do stworzenia specjalistycznej sieci dostawczej, w której to drony Wingcopter 198 będą pełnić kluczowe znaczenie.
Niemiecka firma Wingcopter ogłosiła swoje strategiczne partnerstwo z 41-letnią firmą Air Methods w celu stworzenia systemu dostaw dronami specjalnie z myślą o służbie zdrowia. Ta miałaby działać w całych Stanach Zjednoczonych, a system zostałby oparty na flagowych, stałopłatowych dronach typu eVTOL firmy, czyli Wingcopter 198.
Czytaj też: Autonomiczny Saildrone Surveyor zakończył pierwsze mapowanie oceanicznego dna
Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, drony Wingcopter 198 będą latały w USA z dostawami medycznymi
Współpraca z Air Methods nie jest przypadkiem, bo obecnie ta firma dysponuje flotą 450 śmigłowców i samolotów w ponad 300 bazach w 48 stanach USA. Te z kolei zajmują się rocznie prawie setką tysięcy dostaw materiałów medycznych i sprzętu do szpitali i osób, głównie na obszarach wiejskich. Drony mogą okazać się ich godnymi pod kątem kosztów eksploatacji i szybkości zamiennikami w konkretnych sytuacjach.
Czytaj też: Autonomiczne drony w roli poszukiwaczy meteorytów
Dlatego też w ramach spółki venture o nazwie Spright Air Methodsi Wingcopter ruszy z testem wykorzystywania do tych dostaw dronów Wingcopter tej jesieni. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, to ośmiowirnikowy Wingcopter 198 o wymiarach 65 x 198 x 152 centymetrów doczeka się szerzej zakrojonych testów, mogąc latać z trzema paczkami o łącznej wadze do 5 kg, które będzie „zrzucał” na specjalnej lince w miejscu dostawy. Ten dron jest w stanie przelecieć do 75 km przy 5-kilogramowym obciążeniu, a jego maksymalna prędkość przelotowa wynosi 144 km/h.