Reklama
aplikuj.pl

Subaru WRX piątej generacji już oficjalnie. Co z manualną skrzynią?

Subaru WRX piątej generacji, SUbaru WRX 2022, WRX 2022

Doczekaliśmy się premiery nowego Subaru WRX piątej generacji, który jest wręcz zabójczo podobny do najnowszej Imprezy, uzupełniając styl agresywnymi dodatkami wizualnymi. Przejdźmy więc do szczegółów.

Co napędza Subaru WRX piątej generacji?

Najważniejsze jest oczywiście to, co znalazło się pod maską z szerokim wlotem powietrza. Mowa o 2,4-litrowym turbodoładowanym silniku typu bokser, który zapewnia 271 koni mechanicznych (202 kW) mocy i 350 Nm momentu obrotowego już na poziomie 2000 RPM, choć maksymalnie ta jednostka rozkręca się aż do 5200 RPM. Zawdzięcza to zwiększonej pojemności skokowej i elektronicznie sterowanemu zaworowi upustowemu i zaworom obejściowym powietrza na turbosprężarce.

Czytaj też: Renault idzie pod prąd. Chce utrzymać spalinowe samochody dłużej na rynku

Ten silnik może zostać połączony albo z sześciobiegową manualną skrzynia biegu, albo nowym automatem CVT Subaru Performance Transmission. Względem poprzednika ten automat zwiększa o 30% szybkość zmiany biegów na wyższe i o 50% na niższe. W standardzie nadal znajduje się napę na wszystkie koła i aktywne wektorowanie momentu obrotowego.

Czytaj też: Kupując elektryczny model Toyota bZ4X macie spać spokojnie przez 10 lat… podobno

Subaru WRX piątej generacji, to też znacznie głębsze ulepszenia w samej konstrukcji

Subaru ulepszył też nadwozie i podwozie, stawiając na Subaru Global Platform, co odbiło się na niższym środku ciężkości, ogólnie niższej wadze i sztywności skrętnej. Zawieszenie dostrojono specjalnie z myślą o torach wyścigowych i znacząco ponoć poprawiono reakcje wspomaganego układu kierowniczego.

Czytaj też: Mercedes porzuci rozwój PHEV na rzecz elektrycznych modeli?

Ceny pozostają jeszcze nieznane, bo Subaru WRX piątej generacji zadebiutuje dopiero w pełni na rynku w pierwszym kwartale 2022 roku. Już teraz jednak wiemy, że dostanie nowy najwyższy poziom wyposażenia (GT), a jego kabinie znajdzie się w standardzie pełny pakiet łączności Starlink, zaawansowany system bezpieczeństwa EyeSight (dla CVT), jak również nowy 11,6-calowy wyświetlacz centralny w Full HD.