Z jachtami jest tak, że każdy by je chciał, ale niewielu sobie może na nie pozwolić. Ekskluzywność rynku nie sprawia jednak, że firmy zajmujące się produkcją jachtów, zapominają o tych obecnie ważnych dla ludzkości dekadach, w których będziemy walczyć ze zmianami klimatycznymi. To zresztą sprawiło, że jacht Baltic 146 PATH jest taki wyjątkowy.
Niczym Tesla na morzu, czyli wyjątkowy jacht Baltic 146 PATH z największym systemem paneli słonecznych
Wiemy, że Baltic 146 PATH doczeka się publicznego wystąpienia na tegorocznym Monaco Yacht Show, przedstawiając sposób, w jaki to rekreacyjna turystyka może być przyjazna dla środowiska. Ten jacht jest bowiem wyposażony w największy system solarny na jachcie żaglowym w historii, który po prostu obejmuje duże ogniwa słoneczne na kadłubie, zbierające energię słoneczną do zestawu akumulatorów.
Czytaj też: Parker Solar Probe jest najszybszym stworzonym przez ludzi obiektem. Osiągnął naprawdę imponującą prędkość
Za całą instalację odpowiada Solbian Solar z Włoszech, który na zlecenie i we współpracy z producentem superjachtów (Baltic Yachts) zaprojektował system solarny o mocy szczytowej 8714 W, który znajduje się na dachu jachtu, nie zakłócając jego estetyki ani widoków. W tym projekcie wykorzystano opatentowany system, pozwalający wykrzywiać panele słoneczne i zapewniać im gładsze przejścia.
Czytaj też: Parker Solar Probe uwieczniła pył krążący wokół Wenus. Zobaczcie nowe zdjęcia
Dodatkowo, jako że jacht Baltic 146 PATH ma aktywny żagiel, aby zminimalizować efekt cieni na panelach, zespół zastosował również 154 diody obejściowe i 12 trackerów, które mają za zadanie maksymalizować moc wyjściową. Wedle oficjalnych informacji, wszystko to złożyło się na efektywność od 30 do 50 kWh generowanej energii w ciągu dnia, dzięki czemu ten system może zasilać cały pokładowy sprzęt elektroniczny, a w tym nawigację, autopilota, oświetlenie i rozrywkę przez siedem godzin.
Czytaj też: Koronalny wyrzut masy został po raz pierwszy zaobserwowany przez sondę Solar Orbiter
Dopełnia to 44 kWh zestaw akumulatorów 44 kWh, który uwalnia projekt od np. generatora diesla i zapewnia cichą pracę przez 14-18 godzin, zapobiegając w tym czasie emisji do 4,5 tony dwutlenku węgla, którego generowałby generator przy użyciu oleju napędowego.