Jesteśmy w okresie podsumowań finansowych. Firmy zajmujące się grami wideo zarabiają coraz więcej, ale nie wszystkie projekty ostatecznie trafiają do sprzedaży. Co anulowano?
EA na fali
Elektronicy mają powody do zadowolenia. Firma zaliczyła dobry okres i pochwaliła się kilkoma ciekawostkami na temat ich gier. Dowiedzieliśmy się, że Apex Legends jest dalej bardzo popularną produkcją. Sezony 9. i 10. Apex Legends miały najwięcej graczy od czasu pierwszego sezonu gry. Produkcja była do tego najczęściej oglądanym tytułem na Twitchu!
Czytaj też: Portal w Battlefield 2042 wygląda jak główna część zabawy
Inne produkcje Electronic Arts również osiągnęły dobre wyniki. W betatestach Battlefield 2042 wzięło udział 7,7 miliona osób, a 3,1 miliona zagrało w ramach wczesnego dostępu do bety. Oznacza to, że tyle osób miało albo wykupiony abonament EA Play lub kupiło grę w przedsprzedaży. Jeśli chodzi o FIFĘ 22 – w tytule bawi się o 16 procent więcej graczy, niż rok temu. Sprzedaż gier EA to 62 procentach sprzedaż cyfrowa.
Take-Two znakomicie, ale utopiono 53 miliony
Take-Two zawsze dostarcza dobre wyniki, w końcu to oni wydają gry Rockstar Games. A tutaj jak zwykle – szaleństwo. GTA 5 to już 155 milionów sprzedanych gier (cała seria – 355 milionów), Red Dead Redemption 2 – 39 milionów (seria – 62 miliony).
Czytaj też: Kontrowersyjne mikrotransakcje Marvel’s Avengers nie przeszły
NBA 2K sprzedało już za to 118 milion gier, a Borderlands 3 dobija do 14 milionów sztuk. Seria Bordelands to 72 miliony. Seria Bioshock może pochwalić się 38 milionami gier, a samo The Outer Worlds trafiło do 4 milionów graczy.
Hangar 13 znowu w opałach
Pojawiła się jednak pewna wtopa. Okazało się, że Take-Two zakończyło projekt, na który wydano wiele milionów dolarów. Początkowo obawiano się, że być może mowa o GTA 6, które zaliczyło opóźnienia w produkcji lub o nowej grze z serii Bioshock, ale te wieści szybko obalono.
Podejrzenia padły zatem na potencjalne wydanie Bully 2, ale i to okazało się nieprawdą. Zamknięty bowiem został projekt Void autorstwa Hangar 13, czyli studia odpowiedzialnego aktualnie za Mafię. Prace nad projektem były nie raz rozpoczynane od nowa i cierpliwość wydawcy się skończyła. Take-Two wydało na tę produkcję 57 milionów dolarów i ostatecznie wstrzymało produkcję.
Ciekawa jest sytuacja w studiu Hangar 13, ponieważ okazało się, że mail w sprawie anulowania projektu nie dotarł do każdej osoby w firmie i niektórzy pracownicy dowiedzieli się o tym, że nie tworzą już tej gry z mediów. Zespół ma się dzisiaj spotkać i porozmawiać na ten temat. Nie wiadomo czy dojdzie do zwolnień.