W pełni elektryczny samolot dla 100 pasażerów. Wright Electric może odmienić branżę

W pełni elektryczny samolot, Wright Electric

Transport lotniczy szkodzi środowisku bardziej niż może się nam wydawać. Rozwiązanie? Przejście na elektryczność, czyli sięgnięcie po to samo, po co sięga rynek samochodów. Wygląda na to, że największe zmiany w tej kwestii poznamy już w ciągu najbliższej dekady, patrząc po Wright Electric, który chce zapewnić światu w pełni elektryczny samolot dla 100 pasażerów.

Czas na elektryczną rewolucję lotnictwa? Startup Wright Electric za kilka lat odda do użytku elektryczny samolot dla 100 pasażerów

Czytaj też: Pasażerski samolot odrzutowy HondaJet 2600 zwiastuje nową erę transportu powietrznego

Jak podaje serwis Bloomberg, w ciągu najbliższych sześciu lat rynek lotniczy może wzbogacić elektryczny samolot pasażerski, który całkowicie odmieni sposób latania. Opracowane przez Wright Electric dzieło ma być w stanie latać z nawet 100 osobami, będąc jednocześnie przełomowym pod kątem wagi, rozmiarów oraz osiągów w całej branży. Powód? Startup Wright jest wręcz wyjątkowy, a przynajmniej za takiego się uznaje:

Reklama

Silniki elektryczne i sterowniki silników Wrighta są bardzo wydajne i wszechstronne. Oprócz lotnictwa, system napędowy Wright może służyć innym branżom, w tym inżynierii morskiej i transportowej, i jest kompatybilny z dowolnym źródłem paliwa

– czytamy na stronie internetowej startupu.

Czytaj też: Startup Wright ujawnił 2-megawatowe silniki elektryczne dla samolotów

To właśnie m.in. silniki oraz ich sterowniki razem z przepastnym zestawem akumulatorów trafią na pokład samolotu BAe 146 wyprodukowanego przez BAE Systems. Zastąpią cztery silniki odrzutowe całkowicie elektryczną alternatywą, mogąc realizować loty na dystansach około 740 km. Ostatecznym celem firmy jest na ten moment wyeliminowanie wszystkich emisji z lotów na dystansach poniżej 1287 kilometrów.

Czytaj też: Elektryczny samolot zasilany wodorem w planach Alaska Air i ZeroAvia

Wright chwali się również, że dzięki jego technologii nowe samoloty będą miały dwa razy mocniejszy układ napędowy, o 75% mniejszą masę i o 50% mniejszy rozmiar. Silniki elektryczne tej firmy finalnie będą oferować 2 MW mocy i stosunek 10 kW/kg mocy właściwej, będąc skalowalne od 500 kW do 4 MW dla różnych zastosowań.