Nie czekaliśmy długo na zobaczenie owoców prac Alauda Aeronautics w praktyce, bo ten startup ma już ponad 4 lata. Ledwie cztery miesiące po udostępnieniu nagrań z testów wyścigowych elektrycznych „wielkich dronów”, firma postanowiła narobić wokół siebie szumu po raz kolejny, ujawniając pierwszy na świecie wyścig eVTOL z wykorzystaniem pary Airspeeder Mk3.
Airspeeder Mk3 zaliczyły pierwszy na świecie wyścig eVTOL
Nazywanie eVTOL mianem po prostu „wielkich dronów z silnikami elektrycznymi” ma sens, zaważywszy na ich formę, ale należy pamiętać, że zwykle posiadają miejsce dla człowieka, czy to w roli pilota, czy pasażera. W przypadku Airspeeder Mk3 jest podobnie – posiadają zwyczajną kabinę, ale w tym wyścigu były sterowane zdalnie dla bezpieczeństwa. Wyścig miał jednak bardziej charakter testowy, bo został zrealizowany w ramach przygotowań przedsezonowych przed pełną serią wyścigów powietrznych w stylu F1, która ma się odbyć jeszcze w tym roku.
Czytaj też: eVTOL Transwing sięgnął po nowy projekt i od razu zaczął zachwycać
Nie były to jednak pierwsze testy, bo te w locie miały już miejsce w czerwcu, kiedy to oktokopter Mk3 po raz pierwszy wzbił się w powietrze nad pustynią w Australii Południowej. Te eVTOL są zbudowane głównie z włókna węglowego i są w stanie przyspieszyć od 0 do 100 km/h w 2,8 sekundy, podczas gdy ich maksymalny pułap wynosi 500 metrów.
Czytaj też: Ktoś chętny na lot dronem? Jetson One to wyjątkowy konsumencki eVTOL
W ramach powyższego wyścigu para Mk3 była pilotowana przez znajdujących się nieopodal inżynierów Alauda Aeronautics. Sam wyścig był krótki, bo wynosił zaledwie 300 metrów na wysokości 15 metrów. Zwycięski egzemplarz osiągnął prędkość maksymalną rzędu 155 km/h.