Reklama
aplikuj.pl

Jak przejazdy kolejowe mogą wykorzystać zużyte akumulatory samochodowe?

przejazdy kolejowe, zużyte akumulatory samochodowe

Akumulatory w pojazdach elektrycznych prędzej czy później zdegradują się wraz z kolejnymi cyklami do poziomu, który będzie dla większości kierowców nie do zaakceptowania. Wtedy można je poddać recyklingowi albo… wykorzystać w innym zastosowaniu i właśnie na jedno z kolejnych wpadł Nissan, wskazując, jak przejazdy kolejowe mogą wykorzystać zużyte akumulatory samochodowe.

Nissan wykorzystuje zużyte akumulatory samochodowe do stacji przejazdów kolejowych

W rzeczywistości firma rozpoczęła już wymianę akumulatorów kwasowo-ołowiowych w zasilaczach awaryjnych na przejazdach kolejowych na wstępnie zużyte akumulatory litowo-jonowe z modeli Leaf. Nissan utrzymuje jednocześnie, że zanim akumulator osiągnie koniec swojego cyklu życia w samochodzie elektrycznym takim jak Leaf, ogniwa mogą nadal zachować od 60 do 80 procent pojemności.

Czytaj też: Nowe zwiastuny Project Trinity i zapowiedź autonomicznego tira Volkswagena

Przez akumulatory kwasowo-ołowiowe musimy okresowo odwiedzać przejazdy kolejowe, aby sprawdzić stan naładowania i ewentualne pogorszenie ich stanu. Jednak w przypadku akumulatorów litowo-jonowych dołączamy do niego system sterowania podobny do pojazdu elektrycznego, dzięki któremu możemy zdalnie sprawdzać stan akumulatora. Powinno to prowadzić do poprawy standardów konserwacji. System ten umożliwia również konserwację zapobiegawczą, informując nas o stan baterii, zanim napięcie stanie się zbyt niskie.

– powiedział zastępca głównego badacza w centrum badawczo-rozwojowym East Japan Railway, Kaito Tochihara.

Czytaj też: Podejrzyjcie jak wygląda elektryczny tir Tesla Semi

Akumulatory litowo-jonowe można również ładować trzykrotnie szybciej, a po naładowaniu wytrzymują i działają dłużej, bo średnio 10 lat, a nie 3-7, jak to jest w przypadku akumulatorów kwasowo-ołowiowych. Jednak cały proces nie jest aż tak prosty, bo Nissan musi wprowadzać modyfikacje w całej infrastrukturze sterującej, aby zapewnić, że akumulatory przetrwają przepięcia. Obecnie trwają testy mające na celu analizę skutków takich wezbrań, a także innych zjawisk pogodowych dla tych akumulatorów.