Szczerze mówiąc jakoś mi to nie imponuje, ale zmiany to zmiany – trzeba je doceniać i nie zamykać się na przyzwyczajenia. Tych z wyszukiwarką Google mamy przecież sporo, bo wydawać się może, że od wielu lat sposób jej działania nie uległ zmianie. Sam nie pamiętam, kiedy w tej kwestii wydarzyło się coś spektakularnego, ale dziś właśnie do tego doszło.
Trudno nam to zweryfikować, bo aktualizacja jest nie jest na ten moment dostępna na terenie naszego kraju. Jeśli już uda Wam się zauważyć zmiany, to będą prezentować się podobnie, jak na poniższych przykładach. Ogólnie, Google poprawiło wyniki wyszukiwania pod kątem lepszego podawania nam problemu, jaki chcemy rozwiązać. Tutaj rzuca się przykładem frazy „quartz vs. granite”, którego wyszukiwanie w starej wersji zaowocowałoby artykułami, które wyjaśniają dokładnie czym te materiały są. Nie byłaby to oczywiście odpowiedź na nasze pytanie, co ma zmienić nowe uaktualnienie.
Wraz z nim fraza „quartz vs. granite” powinna od razu podać nam najważniejsze różnice pomiędzy nimi. Oczywiście w formie nowych, estetycznych i prostych bloków z informacjami. Ponadto samo proponowanie treści stało się inteligentniejsze – zamiast podawania wyników przy wyszukiwaniu „Czy ogródek wymaga pełnego słońca”, Google zinterpretuje to jako „Które rośliny ogrodowe wymagają pełnego słońca” i wylistuje je w przejrzysty sposób. Wszystkie te zmiany mają ułatwić nam wyszukiwanie pożądanych informacji, ale pamiętajmy, że od czasu do czasu warto zweryfikować je w kilku miejscach.