Reklama
aplikuj.pl

Narzędzie YouTube Giving ułatwia dotacje na cele charytatywne

Narzędzie YouTube Giving ułatwia dotacje na cele charytatywne

I takie inicjatywy się ceni. Google zaprezentowało narzędzie YouTube Giving, które ułatwia proces zbierania pieniędzy na cele charytatywne za pośrednictwem obecnych już w serwisie mechanizmów.

YouTube Giving pozwala twórcom YouTube i kwalifikującym się organizacjom non-profit zarejestrowanym w USA tworzyć w prosty sposób zbiórki pieniędzy i umieszczać je tuż obok swoich filmów i transmisji na żywo. Najważniejsze jest to, że YouTube zajmuje się całą logistyką i pokrywa w całości opłaty transakcyjne (a przynajmniej będzie pokrywać w okresie testów…), więc wszyscy darczyńcy mogą być pewni, że zebrane pieniądze trafią prosto do danej osoby lub organizacji.

Narzędzie YouTube Giving ułatwia dotacje na cele charytatywne

Narzędzie będzie funkcjonowało na początku jedynie na terenie USA i Kanady. W ramach YouTube Giving autorzy mogą zachęcać do wpłacania pieniędzy na wiele sposobów, które będą pomagały w organizowaniu chętnej grupy ludzi do pomocy. Jedną z takich funkcji ma być np. matchmaking, w ramach którego darczyńcy otrzymają widoczne obok nicku plakietki. Podczas transmisji na żywo istnieje również możliwość wpłat za pośrednictwem super chatu. W zamian za to użytkownicy będą wyróżniać swoje wiadomości.

Testy powinny rozpocząć się już wkrótce, ale to nie koniec drogi przed Google. Ten będzie jeszcze dopieszczał YouTube Giving i uwzględniał krytykę twórców. Możemy więc się spodziewać, że ostatecznie narzędzie to będzie znacznie bardziej rozbudowane, niż na stan dzisiejszy.

Źródło: TechSpot
Zdjęcia: YouTube