Niespecjalnie powinno nas dziwić duże zainteresowanie grami w serwisie YouTube, ponieważ let’s playerzy oraz nieco bardziej ambitni i oryginalni twórcy nadal wiodą tam prym. Ale aż 50 bilionów godzin w jednym roku?! To przechodzi ludzkie pojęcie.
Takie dane podrzucił nam Venturebeat z okazji wywiadu z Ryanem Wyattem, który jest bardzo mocno związany z gamingową stroną YouTube. Według nich codziennie ponad 200 milionów użytkowników odwiedza YouTube, aby obejrzeć jakiś materiał powiązany z grami wideo. To tak, jakby każdego dnia cała ludność Brazylii składała serwisowi wizytę. Ta liczba jest jednak łatwa do przełknięcia w porównaniu do czasu, jaki tylko w 2018 roku wszyscy widzowie przeznaczyli na ten kontent. Mówimy bowiem o 50 bilionach godzin, czyli 1,141 milionach lat, co jest stanowi dwukrotność czasu w ciągu roku, jaki Amerykanie spędzają na podróży do pracy.
Liczby te mówią same za siebie – nowocześni gracze łakną dobrych materiałów z gier. Możemy być jednak pewni, że na te statystyki po prostu musiał wpłynąć Fortnite oraz twórcy pokroju Richarda 'Ninja’ Blevinsa, który przyciągał do siebie dziesiątki milionów widzów swoimi nagraniami właśnie z Fortnite.
Czytaj też: Nagrody The Game Awards rozdane – poznajcie zwycięzców!
Źródło: Venturebeat