Wraz ze wzrostem popularności samochodów elektrycznych biznes na kompatybilne z nimi… ładowarki? Dystrybutory energii? Niech będzie, że stacje ładujące. Oczywiście rośnie. Jednak przed rynkiem jeszcze długa droga, aby ustandaryzować te kwestie, choć producenci z pewnością mają pomysł, jak je rozwiązać.
Tym razem dotarła do nas wizja mobilnych stacji ładujących o pojemności 360 kWh dla pojazdów elektrycznych od VW, czyli Volkswagena. Ten postawił na wspomnianą mobilną energię, która w dzisiejszych czasach jest wręcz na wagę złota, o czym możemy przekonać się osobiście, kiedy w podróży padnie nam smartfon lub laptop. Niemiecki koncern twierdzi, że mobilna stacja ładująca odnalazłaby się idealnie na parkingach publicznych, w zatoczkach firmowych lub jako tymczasowa instalacja do dużych wydarzeń. Obecny plan obejmuje stworzenie tak pojemnych jednostek, że te poradzą sobie z naładowaniem do 15 samochodów elektrycznych. Pierwsze jednostki mają trafić do miasta Wolfsburg w Niemczech już w pierwszej połowie przyszłego roku w ramach projektu pilotażowego. Jeśli ten okaże się sukcesem, produkcja tych stacji ruszy pełną parą i do 2020 roku zostanie zainstalowana w innych miastach i gminach.
Volkswagen pomyślał nawet o swojego rodzaju recyklingu, bo do tych stacji mają trafiać zużyte do pewnej granicy ogniwa z pojazdów elektrycznych. Jednak nie będzie to miejsce dla typowych szrotów, ponieważ zastosowanie każdego z nich będzie możliwe dopiero po dokładnej analizie. Jeśli poziom energii spadnie poniżej 20%, firmy powinny wymieniać je na inne, a te wyczerpane ponownie ładować. Nic nie stoi również na przeszkodzie, aby trzymać wynalazek VW nieustannie pod napięciem. Jednocześnie stacje mają obsługiwać cztery pojazdy elektryczne, oferując dwa złącza z prądem stały, dwa z przemiennym oraz pojedyncze obsługujące szybkie ładowanie. To ostatnie byłoby w stanie naładować samochód (pytanie tylko jaki?) w 17 minut. Całość ma dopełniać towarzysząca aplikacja na smartfony.
Czytaj też: BMW odrestaurowało jedynego na świecie kabrioleta 1600 GT
Źródło: New Atlas, VW