Firma Nielsen zajmująca się analizowaniem danych wielu aspektów życia i gospodarki obejmuje też oddział Superdata, którego najnowsze statystyki wskazują na spadek sprzedaży cyfrowych kopii gier. Te są niestety płatne, więc nie mamy wgląd w szczegóły, ale najważniejsze szczegóły udało się gdzieś zgromadzić.
Według globalnych statystyk w ostatnim miesiącu 2018 roku cyfrowych zakupów gier dokonało o 2% mniej ludzi niż wcześniej. To z kolei przełożyło się na wydanie 9 miliardów dolarów na gry w ciągu miesiąca, co ma uzasadnienie w sytuacji na rynku. W ubiegłym roku kryzys miał przeżyć segment Premium PC, zaliczając spadek o 21%, kiedy zainteresowanie CS:GO i PUBG spadło. Do tego dotarła najnowsza odsłona Battlefield, która sprzedała się w nakładzie poniżej wszelkich oczekiwań.
Sprzedaży gier nie pomogły nawet mobilne pozycje, ale całość podciągnęły konsole. Mowa o sukcesie Super Smash Bros Ultimate na Nintendo, które miało sprzedać się w 2,49 milionach kopii cyfrowych. Dodajmy do tego Fortnite, którego mikropłatności zwiększyły dochód na konsolach o 21% względem poprzedniego miesiąca. Poniżej znajdziecie z kolei najszybciej zdobywające popularność produkcje podzielone na platformy:
Czytaj też: Colorful sprzedaje GeForce RTX 2080 bez chłodzenia
Źródło: Wccftech