Apple może spotkać się z ostrymi protestami dotyczącymi nowej usługi subskrypcji wiadomości. Ma ona zostać uruchomiona w przyszłym miesiącu, ale jej warunki nie podobają się wielu stronom.
Apple miałoby uzyskiwać około połowy przychodów z usługi, a reszta miała by zostać podzielona pomiędzy wydawców na podstawie czasu, jaki ludzie spędzają na czytaniu artykułów. To znacznie większa marża niż każdy mógłby się spodziewać. Apple chce także zobowiązać niektóre strony do dostarczania wiadomości przez przynajmniej rok. To wszystko sprawia, że tacy wydawcy na New York Times czy Washington Post mocno sprzeciwiają się polityce firmy.
Czytaj też:Ile warty jest Reddit?
Cena subskrypcji wstępnie ustalona została na poziomie 10 dolarów miesięcznie. Można ona zadebiutować już 25 marca na specjalnym wydarzeniu zorganizowanym przez Apple.
Czytaj też: Facebook kupił firmę GrokStyle
Źródło: Engadget