Reklama
aplikuj.pl

Autonomiczny tramwaj przejdzie zamknięte testy przed debiutem w Moskwie

Autonomiczny tramwaj przejdzie zamknięte testy przed debiutem w Moskwie
Autonomiczny tramwaj przejdzie zamknięte testy przed debiutem w Moskwie

Rosyjski producent miejskich pojazdów elektrycznych i twórcy sztucznej inteligencji do autonomicznych systemów z myślą o pojazdach pracują właśnie nad tramwajem miejskim, który w niedalekiej przyszłości bez maszynisty przejedzie ulicami Moskwy. Jednak przed tym ten całkowicie autonomiczny tramwaj przejdzie zamknięte testy.

Wspólnym celem projektu firmy PC Transport Systems i Cognitive Technologies jest opracowanie tramwaju zdolnego przetaczać się przez moskiewskie ulice bez ludzkiego kierowcy w kabinie, co ma „zminimalizować liczbę wypadków i zmniejszyć stopień ich zależności od czynnika ludzkiego”. Jednak takie dzieło nie będzie zarezerwowane wyłącznie do jednego miasta. Finalny tramwaj ma być dostępny na całym rosyjskim rynku i poza nim do 2021/2022 roku.

Cały system polega na od 10 do 20 kamerach, 10 czujników radarowych oraz wysoce precyzyjnego modułu GPS, co:

[…] zapewnia dokładne i niezawodne wykrywanie obiektów na drodze w każdych warunkach pogodowych (noc, deszcz, mgła, śnieg, oślepiające światło itp.).

Autonomiczny tramwaj będzie w stanie wykryć inne pojazdy (w tym tramwaje), sygnalizację świetlną, pieszych, przystanki tramwajowe/autobusowe i przełączniki na torach oraz odpowiednio na nie zareagować. Zespół projektowy mówi, że pojazd zatrzyma się na przykład po wykryciu przeszkód i utrzyma bezpieczną odległość za poprzedzającymi samochodami.

Testowanie w zamkniętym obiekcie ma się rozpocząć w ciągu najbliższych dwóch miesięcy, ale oczywiście pieczę nad tramwajem będzie stanowił motorniczy z ekipą inżynierów na plecach. Nawet po wprowadzeniu tego na rynek operatorzy systemu i tak będą obecni w kabinie, omijając ewentualne ograniczenia prawne i zapewniając komfort psychiczny dla pasażerów.

Czytaj też: DARPA potrzebuje autonomicznego drona pracującego na dnach oceanów

Źródło: New Atlas