Według najnowszych doniesień Samsung zwiększył udział na rynku smartfonów w Chinach z 1% w styczniu 2019 roku do 3,6% w dziesiątym tygodniu 2019 roku. Jest to okres od 4 do 10 marca.
Głównym czynnikiem zwiększającym udział ma być Galaxy S10. Podobno jego sprzedaż już wyprzedziła sprzedaż Galaxy S9. Mówi się nawet, że liczba sprzedanych Galaxy S10 i S10+ w ciągu pierwszych dwóch godzin przedsprzedaży była równa dwu krotności sprzedaży osiągniętej przez Galaxy S9 i S9+ w pierwszym dniu.
Czytaj też: Samsung Galaxy A50 trafił do sprzedaży w Polsce
Te imponujące wyniki są także widoczne na innych rynkach – w USA czy Wielkiej Brytanii. Jest to najdroższy, najmocniejszy i najpopularniejszy smartfonów z serii S, jaki kiedykolwiek został wydany. Mówi się, że Trio Galaxy S10 osiągnie sprzedaż pomiędzy 40 a 45 milionów sztuk do końca 2019 roku.
Sam udział Samsung ana rynku chińskim ma ciągle rosnąć. Firma przeanalizowała konkurencję ze strony lokalnych marek czego skutkiem jest zmiana taktyki. Nowe modele Galaxy A mają podbijać średni rynek i tym samym także zwiększać udziały firmy. Samsung intensywnie pracuje też nad różnymi funkcjami, które obejmują różne języki. Także to może pozytywnie wpływać na odbiór smartfonów przez chiński rynek.
Czytaj też: W sieci pojawił się film z Samsungiem Galaxy A60
Źródło: Gizchina