Firma Epic Games podczas swojej prezentacji na targach GDC 2019 podzieliła się ze światem nie tyle szczegółami, co swoimi osiągnięciami sprzedażowymi, w których to nie mogło zabraknąć wzmianki o największej premierze bieżącego miesiąca. Okazało się, że Metro: Exodus w porównaniu do Metro: Last Light sprzedał się 2,5-razy lepiej.
Mowa jednak tylko i wyłącznie o danych sprzedażowych w pierwszym tygodniu po premierze, choć niestety firma nie ujawniła dokładnych liczb, co dla wydawcy (Deep Silver) jest już tradycją. Wspominanie o tym osiągnięciu jest zwyczajnym przytykiem w stronę Valve, które dystrybuowało Metro: Last Light na platformie Steam. Na papierze 2,5-krotnie wyższy wynik na rzecz Metro: Exodus na Epic Games Store brzmi po prostu świetnie…
… ale jest kilka „ale”. To nic dziwnego, że najnowsze Metro zainteresowało sobą więcej graczy (i to nie tylko tych europejskich), kiedy było znacznie lepiej reklamowane, wielu wiązało z nim ogromne nadzieje, a na dodatek został pierwszym prawdziwym sprawdzianem dla technologii Nvidia RTX (jej implementacji w BF V nie należy jednak do tych najbardziej klimatycznych).
Na sam koniec Epic Games poinformował, że Subnautica i Slime Rancher (obie gry sklep rozdawał za darmo) zaliczyły po 4,5 milionów pobrań w pierwsze 2 tygodnie po rozdawnictwie.
Czytaj też: Śmieciowe gry nie dla Epic Games Store… nie to co na Steam
Źródło: VG247