ARP Games inwestuje w branżę gamingową! Oznacza to więcej funduszy na autorskie gry oraz szybszy czas ich realizacji. Jednocześnie Totalizator Sportowy oraz Polska Liga Esportowa ogłosiły współpracę na cały rok 2019.
Mateusz Morawiecki, Prezes Rady Ministrów, mówi:
To moje kolejne spotkanie z branżą gamingową i jestem pełen podziwu dla tego, co kreatywne zespoły programistów potrafią wymyślić. Jesteśmy obecnie w fazie wzrostowej, jeśli chodzi o branżę gier komputerowych. Staramy się jako rząd wspierać w różne możliwe sposoby tego typu zagadnienia jak imprezy gamingowe, e-sportowe, hackatony czy wydarzenia takie jak Game Jam Square. To wspaniały sposób na promocje kultury oraz wspaniałej polskiej historii. To, co było pięknego wśród zespołów, z którymi miałem rozmawiać to interdyscyplinarność. W czym my mamy przegonić zachód, jeśli nie w branży gamingowej, czy e-sportowej, która łączy w przepiękny sposób sport z relaksem, rozrywkę z kulturą, ale również Polskę z zagranicą. Jestem bardzo wdzięczy tym wszystkim młodym ludziom i pasjonatom, że budują kreatywną branżę przyszłości.
Dariusz Śliwowski, Wiceprezes ARP S.A, dodaje do tego:
Rynek gier wideo już w ubiegłym roku osiągnął wartość ponad 130 mld dolarów. Tylko w Polsce działa już ponad 300 firm zajmujących się produkcją gier, których wartość szacuje się z kolei na ponad pół miliarda dolarów. To niezwykle perspektywiczny sektor gospodarki, w którego akcelerację jako ARP jesteśmy mocno zaangażowani. Jego piękno bierze się z tego, że premiuje pomysłowość i kreatywność dużo bardziej niż zasoby kapitałowe i pozycję rynkową wielkich firm. Co więcej, jest ze swojej natury biznesem globalnym. Warto także uświadomić sobie, że Game Development stanowi podstawę dla tworzenia i rozwijania się innych branż, takich jak e-sport czy dystrybucja cyfrowa, której wartość w ciągu najbliższego roku ma wzrosnąć dwukrotnie.
Odnotowano już pierwsze sukcesy inwestycji. Spółka 2BIGO, która powstała w ramach programu akceleracyjnego, tworzy grę pt. „Lumberhill”. Pomysł spodobał się firmie East2West ze Stanów Zjednoczonych, która podjęła decyzję o wydaniu gry.
Polski esport zyskuje więc nowe pieniądze, podobnie jak branża gier. Jak tak dalej pójdzie to w przyszłości staniemy się potęgą tej branży – byle by tylko nie zabić jej nowymi podatkami.
Czytaj też: Obsada GTA V jako ekran wczytywania w grze
Źródło: Materiały prasowe