BMW nieoczekiwanie zaprezentowało podczas imprezy Concorso d’Elegenza Villa d’Este prototyp motocykla Concept R18, który wręcz rzuca rękawice amerykańskiemu Harleyowi-Davidsonowi oraz Indian Motorcycles.
Czytaj też: Wielka Brytania chce zaistnieć na rynku motocykli elektrycznych
Sam wygląd Concept R18 ewidentnie wytacza ciężkie działa przeciw dwóm wspomnianym producentom. Jednak jego największy atut siedzi pomiędzy nogami kierowcy, ponieważ mowa o zupełnie nowym silniku BMW typu bokser o pojemności 1,8-litra. Ten jest tylko wisienką na torcie tego modelu z myślą o uderzeniu w segment motocykli typu cruiser. Jeśli jednak taka pojemność Was rozczaruje, to nie martwcie się – BMW ma podobno w planach nawet 2-litrowe warianty.
Jeśli jednak sięgnąć w przeszłość, nowa jednostka BMW w R18 przypomina geometriom i samym elementom znacznie starsze silniki BMW Motorrad. Popychacze biegnące nad cylindrami w chromowanych przewodach ochronnych były używane w silnikach BMW przed 60 latami, a pokrywy zaworów zostały przeniesione rodem z modeli z czasów II Wojny Światowej.
BMW Concept R18 jest oczywiście hołdem, który firma wykonuje w stronę swojej przeszłości, trwającej już ponad sto lat. Zachowuje przy tym pożądany minimalizm z widocznym charakterem, którego trudno podrobić. Pytanie tylko, co z tego prototypu narodzi się na rynek konsumencki?
Czytaj też: Dziwaczny motocykl Appaloosa zawalczy o miano mistrza dla Indian Motorcycles