W 2018 roku Amazon był trzecią najcenniejszą marką na świecie. Przegrywał wtedy z Apple i z Google. Firma zanotowała jednak wzrost równy aż 52% rok do roku co pozwoliło przegonić konkurencję.
Amazon aktualnie wyceniany jest na 315 miliardów dolarów, podczas gdy Apple i Google wyceniane są na 309 miliardów dolarów. Na czwartym miejscu jest Microsoft z wartością 251 miliardów dolarów.
Czytaj też: Ogromna ilość użytkowników 5G w Korei Południowej
Należy jednak odróżniać wartość marki od kapitalizacji rynkowej. Pod tym względem prowadzi Microsoft z ponad 1000 miliardów dolarów, a na drugim miejscu jest Amazon z ponad 916 miliardami dolarów. Warto też zauważyć, że w rankingu aż 8 firm jest amerykańskich. Pozostałe dwie to chińskie marki Alibaba Group i Tencent.
Czytaj też: Działania przeciwko Huawei mogą opóźnić wdrażanie sieci 5G
Źródło: Gsmarena