Wpływ mediów społecznościowych na życie każdego z nas jest jasny do zrozumienia i choć warto posiadać tę odrobinę świadomości i patrzeć na wszystko krytycznym okiem, to Instagram i Facebook zacznie bronić nawet tych, którzy nie mogą poszczycić się takim podejściem do treści w sieci.
Czytaj też: Microsoft potwierdza Windows Core OS
Zgodnie z oficjalnymi informacjami zasady publikowania postów z udziałem dietetycznych produktów i chirurgii kosmetycznej na Instagramie zostaną nieco zaostrzone. Nowe zasady będą miały zastosowanie zarówno na Facebooku, jak i Instagramie i spowodują, że niektóre typy postów zostaną objęte wymogiem wieku, a inne całkowicie usunięte.
Platformy mediów społecznościowych będą blokować posty promujące podejrzane produkty odchudzające powiązane z ofertą komercyjną (np. z dopisanym kodem rabatowym). Co więcej, oba ograniczą również użytkownikom poniżej 18 roku życia, przeglądanie treści promujących stosowanie niektórych produktów odchudzających i zabiegów kosmetycznych. Jak stwierdziła Emma Collins, menedżer ds. Polityki publicznej na Instagramie:
Chcemy, aby Instagram był pozytywnym miejscem dla każdego, kto z niego korzysta, a ta polityka jest częścią naszych bieżących prac nad zmniejszeniem presji, którą ludzie mogą czasami odczuwać w wyniku mediów społecznościowych.
Czytaj też: W sieci pojawiły się zdjęcia Huawei Watch GT 2
Źródło: Engadget