Ferrari wpuściło na rynek zaktualizowaną wersję 488 Challenge z szeregiem ulepszeń aerodynamiki i samego podwozia. Samochód został zaprezentowany wraz z nowym kierowcą Ferrari 488 GT3 2020 na specjalnym wydarzeniu na Mugello Circuit we Włoszech.
Ferrari 488 Challenge EVO został oczywiście zaprojektowany do użytku we własnej serii wyścigowej włoskiej marki i w świetnym stopniu pokazuje, jak marka dba o swoje „odświeżenia”. Samochód doczekał się bowiem całkowicie przeprojektowanej przedniej części z przeprofilowanymi kratkami chłodnicy, nowym rozdzielaczem i wlotem powietrza w kształcie litery U, który doprowadza powietrze do hamulców. Ponoć zapewnia to aż 30% wzrost wydajności aerodynamicznej.
Boki Ferrari 488 Challenge EVO również zostały przerobione, a na nich największą uwagę przyciągają niewielki spojlery pod lusterkami bocznymi, które kierują powietrze w kierunku wlotów powietrza doładowującego chłodnicę. Z tyłu znajduje się nowy zderzak z otworami wentylacyjnymi za nadkolami i wnęką silnika, co zwiększa siłę docisku. Zupełnie jak przerobiony tylny spojler oraz dyfuzor, które do wspomnianych 30% dorzucają kolejne 20%.
Po stronie napędu Ferrari 488 Challenge EVO ma ulepszony elektroniczny mechanizm różnicowy, zmieniony układ kontroli trakcji, czterokanałowy układ przeciwblokujący oraz zestaw szerszych 19-calowych felg aluminiowych owiniętych w wytrzymalsze opony Pirelli. Ferrari twierdzi również, że ulepszone węglowo-ceramiczne hamulce samochodu są mniej podatne na zużycie.