Reklama
aplikuj.pl

Toyota wycisnęła wiele z wyścigowej GR Supra GT4

Toyota wycisnęła sporo z wyścigowej GR Supra GT4
Toyota wycisnęła sporo z wyścigowej GR Supra GT4

Toyota ogłosiła dziś, że zacznie przyjmować zamówienia na fabryczny samochód wyścigowy GR Supra GT4. Ten sam, który został pokazany światu w formie koncepcji w marcu bieżącego roku.

Teraz jednak znamy wszystkie najważniejsze szczegóły finalnej wyścigowej wersji, w której największe wrażenie robi moc 430 KM. Te pochodzą bowiem z 3-litrowego i sześciocylindrowego silnika BMW B58, czyli tego samego, który drogową wersję Supry napędza 335 KM. Co jednak najważniejsze, obie jednostki wykorzystują pojedynczą turbosprężarkę z podwójnym ślimiakiem. Nowością jest z kolei wydech Akrapovič, podczas gdy pozostałe ulepszenia nie są znane.

Moment obrotowy wpada na tylne koła za pośrednictwem sportowego automatu i mechanicznego mechanizmu różnicowego o ograniczonym poślizgu. Toyota nie określa, czy jest to zmodyfikowana wersja ośmiobiegowej skrzyni biegów ZF pochodzącej z samochodu ulicznego, czy też kompletnie inna jednostka.

W kwestii nadwozia, Toyota podobnie jak w przypadku samochodu ulicznego, zastosuje w GR Supra GT4 przednie zawieszenie z kolumnami MacPhersona i tylną konfigurację multilink, uzupełnioną regulowanymi amortyzatorami KW. Z przodu znajdą się sześciotłoczkowe zaciski hamulcowe Brembo, a z tyłu czterotłokowe. Dopełnieniem wnętrza jest z kolei klatka bezpieczeństwa, sześciopunktowe pasy i deska rozdzielcza z włókna węglowego.

GR Supra GT4 trafi do sprzedaży w Europie w marcu, a jej ceny powinny rozpocząć się od 175000 euro przed naliczeniem podatków oraz innych marż i kosztów.