Startujący w Melbourne startup Savic Motorcycles pokazał się światu w wielkim stylu podczas Australian Motorcycle Festival, gdzie zawitał ze swoim prototypem.
Nowy prototyp jest dla tej firmy ogromnym krokiem do przodu i osiągnięciem, które rozpoczyna jej nowy rozdział. Obecnie jednak prototyp nie jest w stanie gotowym do pracy – miejsce na akumulator jest puste przez problemy z dostawcą – ale części są już ponoć w drodze, więc zespół planuje przygotować swoje cacko do testów drogowych w ciągu najbliższego miesiąca.
Największymi wyzwaniami są oczywiście doprowadzenie roweru do produkcji, przygotowanie solidnego procesu produkcyjnego i montażowego, uzyskanie wszystkich uciążliwych zezwoleń, doprowadzenie sprzedaży i zbudowanie działającego biznesu. Nie przeszkadza to Savic z wystartowaniem z przedsprzedażą trzech wersji swojego motocykla. Tradycyjnie podzielonych na płaszczyźnie poziomów ich specyfikacji.
Savic otwiera dziś przedsprzedaż na trzech różnych poziomach specyfikacji roweru. Górną półkę uzupełnia wersja Alpha za 16500 dolarów z 80-konnym silnikiem o momencie obrotowym 180 Nm i pakietem akumulatorów o mocy 11 kWh, które zapewniają zasięg do 200 kilometrów. Tańszy o prawie 5000 dolarów wariant Delta ma już 54 KM i 140 Nm w połączeniu z 9 kWh akumulatorem o zasięgu 150 km. Najtańszym jest z kolei Omega za jakieś 9000 dolarów z 33,5-konnym silnikiem o 110 Nm momencie obrotowym i akumulatorem 7 kWh, który ma wystarczać na przejechanie 120 km.
Produkcja pierwszych 50 motocykli ma rozpocząć się w sierpniu 2020 roku, a pierwsze dostawy ruszyć pod jego koniec.