Reklama
aplikuj.pl

Oto McLaren 620R, czyli drogowa wersja wyścigowego 570S GT4

McLaren 620R, następca 570S, McLaren Sport Series, 620R

McLaren ujawnił oficjalnie model 620R, czyli takiego wyścigowego 570S GT4, ale po zmianach, dzięki którym będzie można nim jeździć po drogach publicznych.

Przygotujmy się na spotkanie z najmocniejszym modelem z serii McLaren Sports Series – nowym 620R służącym jako hardcorowy wręcz model 570S. To limitowane coupe doczeka się produkcji tylko 350 egzemplarzy i wykorzysta znany 3,8-litrowy silnik V8 z podwójnym turbodoładowaniem o mocy 611 KM i momentem obrotowym 620 Nm, ale przez ulepszenie ECU i system turbosprężarki te cyferki skoczą o kolejno 49 KM i 20 Nm.

Dzięki temu McLaren 620R do setki rozpędza się w zaledwie 2,9 sekundy. Idąc dalej, czas potrzebny do przebicia 200 km/h od 0 km/h skrócił się z 9,5 do 8,1 sekundy, ale aerodynamiczne zmiany sprawiły, że prędkość maksymalna spadła z 328 do 322 km/h.

Dodatkową wydajność odblokowano jednak nie tylko poprzez zmiany w układzie napędowym. Wykwalifikowanym inżynierom McLarena udało się bowiem również zrzucić sporo kilogramów, bo całe 31 (w porównaniu do 570S), sprowadzając ją do 1282 kilogramów.

Aby uzyskać najwyższe osiągi, właściciele 620R mogą zastąpić standardowe opony Pirelli P Zero R zestawem opon przeznaczonych do sportów motorowych zarezerwowanych na tor i oferujących powierzchnię kontaktową o 8% większą w porównaniu z zestawem zgodnym z przepisami drogowymi gumowy. Według McLarena po raz pierwszy samochód wyposażony w 19-calowe przednie i 20-calowe tylne felgi został opracowany z myślą o zastosowaniu gładkich opon bez konieczności przeprowadzania dodatkowych regulacji mechanicznych.

Po stronie nadwozia zmieniony pakiet aerodynamiczny podkreślony przez gigantyczne regulowane tylne skrzydło pomaga samochodowi wytworzyć 185 kilogramów siły docisku przy prędkości 250 km/h). Moc hamowania zapewniają z kolei lekkie hamulce najnowszej generacji McLarena z ceramiczno-węglowymi tarczami 390 mm z przodu i 380 mm z tyłu, współpracującymi z kutymi aluminiowymi zaciskami na obu osiach.

McLaren będzie sprzedawał 620R w trzech różnych wykończeniach zewnętrznych – Onyx Black z pomarańczowymi paskami, Silica White z pomarańczowymi paskami i McLaren Orange z białymi paskami wyścigowymi. Produkcja modelu McLaren 620R rozpocznie się w styczniu dla osób gotowych zapłacić cenę początkową w wysokości 299000$.