Wygląda na to, że Hyundai połączy siły z firmą Rimac specjalizującą się elektryfikacji samochodów i pierwszy przykład tej współpracy zobaczymy w wyścigowych modelach.
W maju ubiegłego roku Hyundai złożył duży czek inwestycyjny w wysokości 80 milionów euro na biurku chorwackiej firmy Rimac. Wszystko to w ramach partnerstwa technologicznego w celu opracowania pojazdów elektrycznych zorientowanych na osiągi. Jednym z tych pojazdów może być samochód sportowy Hyundai ze silnikiem na środku.
Co jednak najciekawsze, nadal nie jest jasne, czy ten konkretny model Hyundaia wejdzie do produkcji. W raporcie z końca listopada producent potwierdził produkcję tego modelu, ale zaprzeczył samemu sobie podczas pierwszej jazdy prototypem Hyundai RM19 kilka tygodni później.
Jeśli jednak te samochody ujrzą światło dzienne, mogą wykorzystać silniki elektryczne Rimac. Według serwisu Cars Guide, podczas gdy prototyp RM19 wykorzystuje turbodoładowany 2,0-litrowy silnik w połączeniu z sześciobiegową sekwencyjną skrzynią biegów, która napędza tylne koła, wersja produkcyjna będzie inna.
Nadal używałaby 2,0-litrowej jednostki turbo, ale sparowałby się z silnikiem elektrycznym Rimac. Dwa silniki napędzały wszystkie cztery koła za pomocą ośmiobiegowej automatycznej skrzyni biegów z podwójnym sprzęgłem.