Compare The Market, brytyjska porównywarka cen, wykorzystała dane Google Trends, aby zobaczyć m.in. to, jak wygląda popularność Ferrari (i nie tylko) na tle ostatniej dekady.
Popularność Ferrari 2010-2020
Analiza dotyczyła porównania danych wyszukiwań w Google z 2010 roku z tymi z 2020 roku, więc choć nie jest to najlepszy sposób na wyznaczenie ogólnej popularności, to i tak pozwala zapewnić stosowny wgląd na jej zmiany.
Jak wynika z badania, pięć marek samochodów, które drastycznie straciły na popularności od 2010 roku, to Fiat, Citroen, Vauxhall, Mitsubishi i właśnie Ferrari. Ta włoska marka wykazała 35,3% spadek wyników wyszukiwania Google na całym świecie w ciągu dekady, co jest pewnym zaskoczeniem.
Możliwe jednak, że korzenie Ferrari zwyczajnie nie wystarczają w nowej erze dla motoryzacji, ale zmieni się to z premierą pierwszego SUVa Purosangue na 2023 rok modelowy i nadchodzących modeli elektrycznych.