Jeśli chcecie najlepszy pogląd sytuacji, to Pagani Huayra R jest tym, czym Zonda R. Tak, to po prostu przerobiony model Huayra z myślą o torze, który wygląda podobnie, ale oferuje szereg unikalnych elementów na czele z fenomenalnym silnikiem.
Pagani Huayra R debiutuje
Pagani zdecydowała, że Huayra R wymagał czegoś specjalnego, więc firma postanowiła zacząć współpracę z HWA AG, wyścigową spółką zależną Mercedes-Benz, aby zaprojektować i zbudować silnik na zamówienie. Rezultatem jest potężny silnik V12, który wytwarza 850 koni mechanicznych i 750 Nm momentu obrotowego, rozkręcając się do nawet 9000 obr./min, co ponoć gwarantuje samochodowi brzmienie cacek F1 z przeszłości.
Czytaj też: Premiera Huayra Tricolore, czyli najmocniejszego samochodu Pagani
W imię tego Pagani wykorzystuje układ wydechowy Inconel opracowany specjalnie dla R, który posiada rury wydechowe o identycznej długości dla wszystkich 12 cylindrów, które Pagani łączy z unikatowymi kolektorami i rurami wydechowymi. Supersamochód przeznaczony tylko na tor jest jednak wyposażony w tłumiki, które można zamontować, aby zredukować dźwięk wydechu do poziomu 110 decybeli.
Pagani buduje samochód na nowym podwoziu monocoque z włókna węglowego i tytanu, w którym silnik i skrzynia biegów są integralnymi częściami, zwiększającymi sztywność i wytrzymałość. Napęd trafia na tylne koła przez sześciobiegową, niezsynchronizowaną sekwencyjną skrzynię biegów z pierścieniem samozaciskowym, a para aktywnych klap aerodynamicznych z tyłu pomaga samochodowi zarządzać jego aerodynamiką.
Czytaj też: Nowy supersamochód Pagani już wkrótce?
Przy wadze 1050 kg (masa sucha), Huayra R wytwarza 1000 kilogramów siły docisku przy prędkości 320 kilometrów na godzinę. Co ważne, Pagani planuje wyprodukować zaledwie 30 egzemplarzy Huayra R o wartości 2,6 miliona euro.