Reklama
aplikuj.pl

Premiera Toyota Crown SUV potwierdza, co dominuje na rynku

Premiera Toyota Crown SUV, Toyota Crown SUV,

Podczas targów Auto Shanghai 2021 nie brakowało producentów chętnych do pokazywania swoich nowości na pierwszej takiej imprezie od wielu miesięcy. Na niej miała też miejsce oficjalna premiera Toyota Crown SUV.

Nieprzesadna premiera Toyota Crown SUV

Wspominanie, że na rynku dominują od ponad dekady SUVy i crossovery, wpływając na kształt oferty producentów, to jakby powiedzieć, że Bitcoin „nieco spadł” po ogłoszeniu ostatnich podatków w USA. Tak więc, oto coś, co niegdyś było tylko sedanem i coś, czego istnienie było nam znane od wielu dni po wycieku Crown SUV z Ministerstwa Przemysłu i Technologii Informacyjnych w Chinach.

Czytaj też: Toyota GR 86 2022 ujawniona z większym silnikiem i mocą

Każdy nowy samochód sprzedawany w Republice Ludowej musi bowiem przejść proces homologacji MIIT, co i tym razem zaowocowało przedwczesną „premierą” modelu. Dzięki temu widzieliśmy powyższą fotkę i poznaliśmy wiele szczegółów wcześniej, jako że ujawniono wtedy nawet rozmiary tego 2000-kilogramowego SUVa, które wynoszą 5015 mm długości, 1930 mm szerokości i 1750 mm wysokości. Poniżej obejrzycie go w pełnej krasie:

Wypolerowana, niczym Golf III z Niemiec na samochodowej giełdzie, Toyota Crown SUV może pochwalić się wszystkim tym, co można uznać za „nowoczesne akcenty”. Są duże światła LED pomiędzy ogromną maskownicą ze specjalnymi wstawkami do jazdy dziennej na przodzie i wielkie światła na tyle, które rozciągają się od rogów pojazdu na połowę elektronicznie zamykanej i otwieranej klapy bagażnika.

Czytaj też: Nowoczesny elektryczny crossover, czyli Toyota bZ4X

Widzicie w tym wielkim, trzyrzędowym SUVie coś z sedana Crown? Ja osobiście niewiele, bo bardziej przypomina on luksusowego Highlandera i wygląda na to, że tym właśnie jest. Toyota najpewniej postawiła na partnerstwo z GAC, użyczając markę spółce joint venture FAW, więc nic dziwnego, że ten model będzie dostępny tylko w Chinach. Tam zawalczy z podobnie potraktowanym modelem ID.6 X/ID.6 Crozz Volkswagena, za którego interesy odpowiadają na tym rynku lokalni partnerzy SAIC i FAW.

Na ten moment nie wiemy zbyt wiele na temat Toyota Crown SUV, bo firma utrzymuje szczegóły techniczne w tajemnicy, wspominając oficjalnie jedynie o tym, że model ma hybrydowy układ napędowy wspólny ze standardowym Highlanderem. Wspomniany wyżej model wspomniał o hybrydowym układzie z 2,5-litrowym silnikiem benzynowym o moc 189 KM, którego uzupełnia elektryczny, podbijając moc do 243 KM.